رونمایی گردان‌های عزالدین قسام از بخشی از توان پهپادی خود

شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار تصاویری، از یگان پهپادی خود که مجهز به انواع مختلفی از پهپادهاست، رونمایی کرد.
کد خبر: ۵۲۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ - 12June 2022

رونمایی گردان‌های عزالدین قسام از بخشی از توان پهپادی خودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار تصاویری از یگان پهپادی خود که مجهز به انواع مختلفی از پهپادهاست رونمایی کرد.

در این تصاویر بخشی از توان پهپاد مقاومت فلسطین به نمایش درآمده است. کارشناسان نظامی معتقدند که پهپاد‌های قسام، یکی از جدیدترین دستاورد‌های نظامی مقاومت فلسطین محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی را با چالش‌های بیشتری در نبرد‌های آتی مواجه خواهد کرد.

گردان‌های عزالدین قسام برای نخستین بار در جنگ سال ۲۰۱۴ علیه غزه، از پهپاد‌های انتحاری ابابیل استفاده کرد. بعد‌ها این گروه مقاومتی از تولید و ساخت پهپاد‌های مختلف با تکیه بر توان داخلی در نوار غزه خبر داد.

پهپاد‌های شهاب یکی از جدیدترین تولیدات یگان پهپادی قسام محسوب می‌شود. شاخه نظامی جنبش حماس در جریان عملیات سیف القدس برای نخستین بار از پهپاد‌های انتحاری شهاب استفاده کرد. حمله به نیروگاه گازی رژیم صهیونیستی در سواحل شمال غزه و هدف قرار دادن تیپ نظامیان صهیونیست در شهرک‌های اطراف غزه از جمله عملیات‌های انجام شده از سوی پهپاد انتحاری شهاب بود.

این در حالی است که گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در راستای ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی به طور دقیق برد پروازی و توان عملیاتی پهپاد‌های خود را اعلام نمی‌کند. بر همین مبنا در رزمایش‌های نظامی مقاومت فلسطین در نوار غزه مشاهده می‌شود که بر روی برخی از پهپاد‌ها و موشک‌ها نشانه «علامت سوال» قرار گرفته می‌شود.

رژیم صهیونیستی به دلیل ضربات دردناکی که از پهپاد‌های مقاومت فلسطین متحمل شده در سال‌های اخیر در چند مورد مهندسان صنایع نظامی حماس به ویژه فعالان در زمینه ساخت و توسعه پهپاد‌ها را ترور کرده است. ترور «محمد الزواری» در سال ۲۰۱۶ و «فادی البطش» در سال ۲۰۱۸ تنها دو مورد از این اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها