جانشین فرمانده سپاه استان قم:

آگاهی به علوم شناختی زیرساخت مقابله با دشمن است

سرهنگ کبیری‌پور گفت: برای مقابله با دشمن در شرایط خاص امروز، نیازمند افزایش آگاهی خود در حوزه علوم شناختی هستیم.
کد خبر: ۵۲۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ - 12June 2022

آگاهی به علوم شناختی زیرساخت مقابله با دشمن استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، مهدی کبیری‌پور جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در مراسم معرفی مسئولان جدید بسیج فرهنگیان، رسانه و مداحان استان قم، با بیان اینکه امروز گرفتار پیچیده‌ترین جنگ‌ها و تهدید‌ها هستیم، اظهار داشت: جنگ چند جانبه و هیبریدی علیه کشور ما طراحی می‌شود و در این شرایط بسنده کردن به شیوه‌های مواجهه با تهدید‌های یک بعدی قبلی اشتباه است.

وی اضافه کرد: در شرایط امروز ما باید شیوه حرکت خود را مبتنی بر علوم مورد نیاز منطبق کنیم، علوم شناختی که به دهه‌های بعد از جنگ جهانی بر می‌گردد و پایه این علوم روان‌شناسی است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: امروز غربی‌ها و سردمداران استعمار نوین از تکنیک‌های علوم شناختی برای تغییر باور‌های ما استفاده می‌کنند و ما باید نسبت به ابزار و نقشه دشمن آگاه باشیم و راه مواجهه را پیدا کنیم.

کبیری‌پور از تغییر باور‌های برخی از جوانان در حوزه حجاب و عفاف یاد کرد و گفت: تذکر‌ها باید داده شود، اما علل اصلی کم رنگ شدن حجاب باید شناسایی و راهکار‌های متناسب برای رفع این مشکل دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییر نگرش‌ها موجب تغییر باور‌ها شده است، عنوان کرد: اکنون دشمن معکوس عمل می‌کند یعنی یک رفتاری را زیاد تبلیغ می‌کند و نشان می‌دهد و بعد آن را به یک باور تبدیل می‌کنند.

کبیری‌پور از تلاش دشمن برای تکرار رفتار‌های غلط و تبدیل آن‌ها به باور یاد کرد و گفت: روان‌شناسان مغز انسان را به سه بخش تقسیم کردند که شامل مغز درونی، میانی و بیرونی می‌شود، این افراد مغز قدیم را مغز حیات می‌دانند که همه موجود آن را دارند، مغز میانی را هم متعلق به همه حیوانات می‌دانند و مغز جدید را مختص به انسان می‌دانند که مغز قدیمی به صورت ناخودآگاه کار می‌کند.

وی اضافه کرد: انسان بین بهره‌مندی از یک سود و دفع یک شر همیشه گرایش به دفع شر دارد و دشمن از این روش برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند به همین علت بر همه ما توسعه علوم شناختی و آشنایی با این علوم ضروری است تا بتوانیم با حرکت‌های دشمن مقابله کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار