پارلمان یمن نقض مکرر آتش توسط ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کرد

پارلمان یمن نقض گسترده آتش اعلام شده از طرف سازمان ملل متحد، توسط ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۲۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸ - 12June 2022
پارلمان یمن نقض مکرر آتش توسط ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نمایندگان پارلمان یمن اعلام کردند: تداوم نقض آتش توسط ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم می‌کنیم و از سازمان ملل متحد و فرستاده این سازمان به یمن خواستار اعمال فشار به متجاوزان برای پایان دادن به محاصره و حملات پی در پی هستیم.
 
نمایندگان پارلمان یمن تاکید کردند: ما بر اهمیت برقراری پرواز منظم از و به فرودگاه بین المللی صنعا و بازگشایی جاده‌ها و مسیرهای بین شهری یمن، از جمله مسیرهای استان تعز تاکید می‌کنیم.
 
نمایندگان پارلمان یمن همچنین بر اهمیت بررسی راه‌های کاستن از درد و رنج مردم استان الحدیده و مناطق مجاوز آن تاکید کردند.
 
در همین راستا، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به لغو پروازها از فرودگاه «صنعاء» توسط ائتلاف سعودی، اعلام کرد که این ائتلاف، آتش بس در یمن را تقریباً از بین برده است.
 
عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
 
جنگ علیه یمن تاکنون بیش از ۱۶ هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها