رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد؛

شکایت رسمی از دست‌اندرکاران فیلم موهون عنکبوت مقدس

«عبدلیان‌پور» از تنظیم شکوائیه علیه دست‌اندرکاران فیلم موهون عنکبوت مقدس در دادگاه کیفری تهران توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده خبر داد.
کد خبر: ۵۲۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ - 12June 2022

شکایت رسمی از دست‌اندرکاران فیلم موهون عنکبوت مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «حسن عبدلیان‌پور» رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در جمع اساتید گروه حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی از واکنش و صدور بیانیه شدیداللحن علیه دست‌اندرکاران فیلم موهون عنکبوت مقدس از سوی مرکز وکلا خبر داد.

وی اظهار داشت: شکایت از دست‌اندرکاران فیلم موهون عنکبوت مقدس با ارائه شکوائیه صورت گرفته است و تیم حقوقی پیگیر شکایت تا حصول نتیجه خواهد بود. بر این اساس از امروز با همکاری گروه حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی از این مکان علمی و مقدس این شکایت را اعلام رسانه‌ی می‌کنیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه افزود: بعد از اینکه در فضای مجازی اخباری نسبت به کار زشت، سخیف و غيرانسانی عنکبوت مقدس پخش شد همان روز مرکز وکلا بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن محکومیت این اقدام به‌عنوان مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ قضائیه که متعهد و موظف شده از باب احیاوپیگیری حقوق عامه‌ براساس تکلیف قانونگذار به موجب ماده ۱۸۷ برنامه سوم توسعه ورود کند.

عبدلیان‌پور ادامه داد: بر این اساس با یک بیانیه شدیداللحن اعتراض و اعلام کردیم افرادی که دست‌اندرکار این موضوع بودند را به پای میز محاکمه خواهیم کشاند و از قوه قضائیه هم تقاضا داریم به احسن وجه و با شدت این افراد را تعقیب، محاکمه و محکوم نماید تا دیگر کسی به فکر توهین به ائمه اطهار خاصه علی بن موسی الرضا (ع) که ولی نعمت ما هستند، نباشد.

وی گفت: وکلای بسیجی و متعهد در یک حرکت هماهنگ شکوائیه‌ای تنظیم و در محکمه قضائی طرح دعوی کردند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: بر خود لازم دانستیم این حرکت در ایام میلاد با برکت حضرت ثامن‌الحجج (ع) و از کنار مضجع امام مهربانی‌ها در این مکان علمی فرهنگی، با همکاری گروه حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی رسانه‌ای شود.

عبدلیان‌پور بیان داشت: امیدواریم کسانی که در تهیه و تولید این فیلم فعالیت داشتند تنبیه و مجازت شوند تا درس عبرتی برای دیگران شود که مبادا به اعتقادات و دین مردم اهانت کنند.

در این جلسه حجت‌الاسلام موسوی‌فر استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و عضو گروه حقوق این دانشگاه ضمن ابراز انزجار از توهین به مقدسات به‌ویژه ساحت قدسی امام رضا (ع) نسبت به کمرنگ شدن برخی از مظاهر دینداری هشدار داد و خواستار توجه مسولان امر به این موضوع شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار