افتتاحیه دوره تربیت معلم راوی در قم برگزار شد

مراسم افتتاحیه دوره تربیت معلم راوی انقلاب دفاع مقدس، امروز با حضور معلمان برگزیده از سراسر استان قم در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰ - 12June 2022

افتتاحیه دوره تربیت معلم راوی در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم افتتاحیه نخستین دوره تربیت معلم راوی دفاع مقدس، امروز به میزبانی ناحیه یک آموزش و پرورش قم در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه (س) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «عبدالله صادقخانی» مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم، در سخنانی با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان بخصوص دانش آموزان را یکی از مسئولیت‌های مهم برشمرد و اظهار داشت: برگزاری دوره تربیت معلم راوی از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده و ان شاءالله بتوانیم در نشر فرهنگ حماسه و ایثار موثر و موفق باشیم.

در ادامه، علی اکبر خوشگفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در سخنانی با اظهار خرسندی از گردهمایی باشکوه فرهنگیان که به منظور ترویج دستاورد‌های شهدا و شرکت در دوره تربیت معلم راوی گردهم آمده اند، عنوان کرد: اگر هر ملتی، چنین گنجینه‌های ارزشمندی از جنگ و حماسه‌های خود داشت، خیلی بهتر و بیشتر عمل می‌کرد.

وی افزود: دفاع مقدس قطعه طلایی از تاریخ حماسی ملت بزرگ ایران است، زیرا جوانان سلحشور ما توانستند به جانفشانی‌های خود، آرمان‌های اسلام و انقلاب را حفظ و به جهانیان معرفی کنند.

خوشگفتار ادامه داد: شکرانه قرار گرفتن در مسیر شهدا، پرداختن به جهاد تبیین و گفتن حقایق و معارفی از شهداست و شایسته است یک معلم راوی، رفتار و گرفتارش با سیره شهدا تطبیق داشته باشد والا ضربه وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: معلمان راوی به دلیل در اختیار داشتن دانش آموزان از ظرفیت بسیار بالایی برای انتقال سبک زندگی شهدایی و ترویج آن در جامعه برخوردار هستند.

مراسم افتتاحیه دوره تربیت معلم راوی با اجرای حرکات ورزش باستانی توسط دو نوجوان و همزمان پخش کلیپی از شهید ورزشکار، طوقانی و اجرای ضرب صدای قطار در موقع اعزام رزمندگان به جبهه توسط مرشد همراه بود.

دوره تربیت معلم راوی انقلاب و دفاع مقدس به صورت تئوری در سه روز ۲۲، ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار می‌شود؛ پس از پایان دوره تئوری، دوره مزبور به صورت میدانی و عملی با شهیدشناسی در گلزار‌های شهدای قم پیگیری خواهد شد.

در دوره تربیت معلم راوی که به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک و با همکاری کنگره ملی شهدای قم، موسسه حماسه ۱۷ و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شد، حدود ۴۵۰ نفر از معلمان خواهر و برادر نواحی آموزش و پرورش استان ثبت نام کرده اند.

برای کسانیکه دوره را با موفقیت طی کنند، ۲۴ ساعت گواهی ضمن خدمت صادر خواهد شد و معلمان راوی، در مدارس خود به روایتگری دفاع مقدس و انقلاب خواهند پرداخت؛ همچنین تمامی مطالب ارائه شده توسط اساتید، به صورت جزوه در اختیار فراگیران قرار خواهد گرفت.

سرفصل‌های دوره مذکور را عناوینی، چون آشنایی با مبانی دفاع مقدس، فن بیان و مخاطب شناسی، قم در دفاع مقدس، شهدا و خودسازی، شهدا و خانواده، شهدا و اجتماع، مقام شهادت و ظرفیت شناسی درس آموزه‌های دفاع مقدس تشکیل می‌دهد.

اساتید دوره مذکور عبارت از حجج اسلام ماندگاری و جوشقانیان، سردار احمد فتوحی جانشین فرماندهی لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس، سردار حاج حسین یکتا، سردار حاح حسین کاجی و یارمحمدی از اساتید دانشگاه هستند.

در مراسم افتتاحیه دوره تربیت معلم راوی، حجت الاسلام علی لقمانپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حسن بیاتی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان، مهدی خادمی جمکرانی رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش پرورش قم و جمع زیادی از معلمان و کادر اجرایی ادارات آموزش و پرورش نواحی قم حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها