شهید الیاس ارجمند: جنگیدن در راه خدا افتخاری بزرگ است

شهید «الیاس ارجمند» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: «جنگیدن در راه خدا افتخاری بزرگ است که نصیب همه نمی‌شود؛ پس خداوند، تا آخرین لحظه زندگی، ما را در این صراط مستقیم حفظ بگردان».
کد خبر: ۵۲۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ - 14June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «الیاس ارجمند» دهم مرداد سال ۱۳۳۹، در روستای «دشت پاگرد» از توابع شهرستان «لردگان» به دنیا آمد. وی تا پایان دوره کاردانی در رشته علوم و فنون نظامی تحصیل کرد و بعد از اتمام تحصیلات در اوایل نهضت انقلاب اسلامی، در شرکت هلی‌کوپترسازی اصفهان مشغول به کار شد.

«الیاس ارجمند» همزمان با فراگیری موج نهضت انقلاب اسلامی، همراه با مردم اصفهان در تظاهرات‌ها شرکت کرد و در حین تظاهرات توسط نیرو‌های حکومتی رژیم وقت دستگیر و زندانی شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی آزاد و مجدداً مدتی به کار مشغول شد، تا این‌که در سال ۱۳۵۹ به خدمت سربازی رفت و با شروع جنگ تحمیلی به مناطق عملیاتی کردستان در غرب کشور اعزام شد.

«الیاس ارجمند» پس از پایان خدمت سربازی به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در عملیات‌های دالانه، پاکسازی مریوان و درگیری روستا‌های مریوان و عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، والفجر مقدماتی، والفجر ۴ و والفجر ۸ شرکت کرد.

شجاعت و فداکاری «الیاس ارجمند»، فرماندهان را برآن داشت تا فرماندهی اطلاعات و عملیات تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) را به او واگذار کنند و وی نیز در این جایگاه توانست نقش به سزایی در شناسایی عملیات‌های مهم و موفقیت‌آمیزی همچون والفجر ۸ و عبور رزمندگان از رودخانه اروند داشته باشد.

جنگیدن در راه خدا افتخاری بزرگ است/ برای پایداری دینت پای به میدان نبرد می‌گذارم

«الیاس ارجمند» در عملیات والفجر ۸ فرماندهی اطلاعات و عملیات تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم (ع) را به عهده داشت و تا لحظه شهادت هدایت نیرو‌های تیپ را برای پیروزی ارزشمند فتح فاو بر عهده گرفت و عاقبت با ایثارگری و شجاعت هرچه تمام‌تر در شهر فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر وی در گلستان شهدای روستای «خنگ مال خلیفه» شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شده است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «الیاس ارجمند»

«خداوندا تو شاهد هستی که من فقط برای پایداری دینت پای به میدان نبرد می‌گذارم؛ چراکه دین و قرآن تو است که سعادت و خوشبختی را برای مسلمانان به ارمغان می‌آورد و دین تو خواهان نابودی ستمگران و حامی مظلومان است؛ پس ما باید در راه پایداری این آیین مقدس کوشا باشیم و با کسانی که در برابر آن قدعلم می‌کنند، بجنگیم.

خداوندا از اینکه به ما توفیق جهاد در راهت را عطا کردی، شکرگذاریم؛ چراکه جنگیدن در راه خدا افتخاری بزرگ است که نصیب همه نمی‌شود؛ پس خداوند تا آخرین لحظه زندگی، ما را در این صراط مستقیم حفظ بگردان؛ چون اگر به اندازه یک سر سوزن منحرف شویم، از هدف اصلی که پایداری دین خداست، کیلومتر‌ها فاصله گرفتیم و دنیا و آخرت خود را به ویرانی تبدیل کردیم.

خداوندا برای پایداری در این راه و از شر شیطان به تو پناه می‌برم؛ پس به ما کمک کن که بسی به کمک تو محتاجیم.‌ ای یاری دهنده مجاهدان! در آخرین لحظه‌ای که گلوله دشمن قلب مرا می‌شکافت، ذکر و یادت را از لب‌های من دور نگردان؛ چون با یاد تو درد‌ها را فراموش می‌کنم و با آرامش خاطر جان ناقابلم تسلیم ملکوت اعلا خواهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها