در طول ۱۵ سال؛

رژیم صهیونیستی ۲۲ هزار بار حریم هوایی لبنان را نقض کرد

نتایج یک مطالعه نشان داد که جنگنده‌ها و پهپاد‌های رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل از سال ۲۰۰۷ تا کنون، بیش از ۲۲ هزار بار به حریم هوایی لبنان تعرض کرده است.
کد خبر: ۵۲۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ - 13June 2022

رژیم صهیونیستی ۲۲ هزار بار حریم هوایی لبنان را نقض کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از ریانووستی، بر اساس یک تحقیق و مطالعه انجام شده که در وب سایت airpressure.info منتشر شده است هواپیما‌های نظامی رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۷ تاکنون ۲۲ هزار و ۱۱۱ مرتبه حریم هوایی لبنان را نقض کرده اند.

در طول این مدت، جنگنده‌های این رزیم بیش از ۸ هزار بار و هواپیما‌های بدون سرنشین آن حدود ۱۳ هزار بار به حریم هوایی لبنان تجاوز کرده اند.

همانطور که در این تحقیق آمده است، به دلیل حضور مکرر هواپیما‌ها و پهپاد‌های رژیم صهیونیستی، مردم لبنان در نوعی حالت تعلیق به سر می‌برند.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مرتباً حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند و پرواز‌های شناسایی بر فراز جنوب لبنان، منطقه بقاع و همچنین بر فراز بخش مرکزی این کشور انجام می‌دهد. جنگنده‌های این رژیم به ویژه از حریم هوایی لبنان برای حمله به خاک سوریه استفاده می‌کنند.

مقامات لبنانی بار‌ها با ارسال یادداشت اعتراضی به سازمان ملل خواستار اعمال فشار بر تل آویو و احترام به حاکمیت لبنان و رعایت نکات قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال که ۲۰۰۶ که در پی جنگ ۳۳ روزه بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان صادر شد، شده اند.

همه این‌ها در حالی است که این رژیم نه تنها به نقض حریم هوایی لبنان ادامه می‌دهد، بلکه اخیراً نیز به حریم آب‌های سرزمینی لبنان را تعرض کرده است.

یک هفته پیش یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی با هدف استخراج گاز، وارد میدان گازی کاریش شد و با عبور از خط ۲۹ وارد محدوده ۵ کیلومتری خط مرزی ۲۳ در منطقه مورد مناقشه با لبنان شده است.

میدان گازی کاریش در خط مرزی شماره ۲۹ قرار دارد که مذاکره کنندگان لبنانی، آن را جزو آب‌های سرزمینی این کشور می‌دانند. دولت لبنان بر همین اساس عملیات استخراج گاز از میدان گازی کاریش از سوی رژیم صهیونیستی را غیر قانونی می‌دانند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار