نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

سفر حج باید یافته‌های معنوی برای زائران داشته باشد

«محمدی لائینی» گفت: سفر حج باید یافته‌های معنوی زیادی برای زائران داشته باشد و حاصلش تغییرات مثبتی باشد.
کد خبر: ۵۲۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ - 13June 2022

سفر حج باید یافته‌های معنوی برای زائران داشته باشدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران امروز (دوشنبه) در نشست با «عباس اسمعیلی چپی» مدیرکل حج وزیارت استان مازندران و دست اندرکاران حج استان، اظهار داشت: حج همه مسلمانان یک معنا دارد، حج حجاج کشور یک معنای دیگر، حتی دشمنان ما هم به این زائران نگاهی دیگر دارند.

وی با اشاره به وجود برخی از تفکرات وهابی در حوزه حج، عنوان کرد: دنیا به آئین حج و خصوصا زائران ایران انقلابی، نگاهی دیگر دارد، پس نگاه ما نباید صرفا یک عمل عبادی فردی باشد، اینجا جایی است که دنیا و زوار دیگر می‌خواهند با ما ارتباط برقرار کنند.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: وحدت، انسجام و یکپارچگی همان چیزی است که باید به جهان نشان بدهیم، ما مستضعفان جهان را می‌بینیم، انتظار این است که زوار ما رفتاری پخته‌تر و سنجیده‌تر داشته باشند تا بتوانند پیام جمهوری اسلامی یا همان خوشبین کردن مردم جهان با جمهوری اسلامی را برسانند و مهم‌تر روح عرفانی و معنویت حج را لمس کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: سفر حج باید یافته‌های معنوی زیادی برای زائران داشته باشد و حاصلش تغییرات مثبتی باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امسال باتوجه به زیاد نبودن تعداد زائران، به‌نظر میرسد که شرایط مساعدتری برای انجام طواف و زیارت فراهم است، یادآور شد: امنیت مسافران و زوار برای ما مسئله جدی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تکیه کردند، ما هنوز تلخی حادثه گذشته را فراموش نکردیم و پاسخگویی آنچنانی را شاهد نبودیم.

محمدی لائینی با اشاره به حادثه تلخ منا و گرامیداشت یاد و نام شهدای منا، همچنین عنوان کرد: در حال حاضر شرایط دنیای اسلام نیاز به دعای بیشتر دارد، در مقابل روحیه استکباری و سلطه رژیم غاصب صهیونیستی باید تبری از ظالمان را داشته باشیم، مراسم برائت جزو لاینفک آداب حج است.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی ما با ایده بزرگ بشریت یا همان عدالت جهانی فاصله دارد برای گشایش کلی نیاز به دعا برای ظهور فرج امام زمان (عج) داریم، قطعا حضرت در مراسم حج شرکت می‌کنند، شرکت در حج سعادت همسفر بودن با امام زمان (عج) را با خود دارد.

محمدی لائینی در پایان بر نظم و انضباط، حضور در نماز‌های جماعت، دوری از حرکت‌های سبک، حضور در مراسماتی که بعثه دارد، دعا کردن و ... تاکید کرد و از مدیران کاروان خواست به این موارد توجه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها