نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

جایگاه امامان جماعت در فرماندهی قرارگاهی محلات احیا شود

آیت‌الله «عابدینی» گفت: جایگاه امامان جماعت در فرماندهی قرارگاهی محلات باید احیا شود و اگر امامان جماعت به تکالیف خود درست عمل کنند، توان امام جمعه هم برای انجام وظایف و به سرانجام رساندن رسالتش بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۵۲۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ - 13June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» ظهر امروز (دوشنبه) در همایش اعتلای جایگاه رفیع مسجد که در مصلای شهر الوند برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به دنبال رشد و تعالی جایگاه مساجد هستیم، باید دغدغه‌ها در این حوزه را به 2 عرصه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم کنیم و در هر حوزه به صورت مجزا پیش برویم.

وی اضافه کرد: در بعد سخت‌افزاری باید پیکره و کالبد مساجد را بازسازی و بهسازی کرد که در این حوزه نیاز به بودجه، اعتبار و کمک خیران وجود دارد؛ اما در بعد نرم‌افزاری باید به غنای محتوا و برنامه‌های فرهنگی که در مساجد ارائه می‌شود، توجه کنیم و محتوایی برای مردم تولید کنیم که آنها را بیشتر به سمت دین و دیانت جذب کند.

عابدینی ادامه داد: اگر یک مسجد با ساختمان فرسوده به یک مسجد نوساز و پیشرفته مبدل شده و معماری امروز داشته باشد، ولی بین دست‌اندرکاران این مسجد برادری و حسن اخلاق وجود نداشته و علوم و معارف دینی در آن ترویج نشود، این مسجد اعتبار خود را از دست می‌دهد.

وی یادآور شد: از طرفی هم بسیاری از مساجد ما در حوزه معماری مشکل دارند و به همین خاطر باید مساجدی که سازه سست و ناایمن دارند و همچنین مساجدی که زیبایی ظاهری ندارند، باید شناسایی شده و مورد بازسازی و اصلاح قرار بگیرند.

امامان جماعات رکن اصلی اعتلای مساجد هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود رکن اصلی اعتلای مساجد را امامان جماعات دانست و گفت: بین امام جماعت و پیش‌نماز فرق اساسی وجود دارد. به طوری که کار پیش‌نماز فقط نماز خواندن است، اما امام جماعت علاوه بر اقامه نماز باید به مشکلات مردم و خانواده به ویژه اقشار محروم رسیدگی کند.

عابدینی امامان جماعات را بازوهای اجرایی امام جمعه توصیف کرد و افزود: اگر ائمه جماعات ما در مساجد به مسئولیت‌های اجتماعیشان عمل نکنند، آن وقت همه درخواست‌ها برای حل مشکلات از سوی کل محلات شهر به سمت دفتر امام جمعه می‌آید و بالطبع امام جمعه نمی‌تواند همه مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: بنابراین جایگاه امامان جماعت در فرماندهی قرارگاهی محلات باید احیا شود و اگر امامان جماعت به تکالیف خود درست عمل کنند، توان امام جمعه هم برای انجام وظایف و به سرانجام رساندن رسالتش بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها