رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس:

ثبت شفاهی دفاع مقدس تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد

سردار «علاماتی» گفت: هر ساله تعداد زیادی کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کشور به چاپ می‌رسد و در استان کهگیلویه و بویراحمد هم این هدف‌گذاری صورت گرفته، اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۵۲۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ - 14June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در آیین رونمایی از شش عنوان کتاب دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت ثبت خاطرات دوران دفاع‌ مقدس، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرده‌اند که امنیت، اقتدار و هویت ما از آنجا نشأت گرفته و ساری و جاری شده است.

وی با بیان اینکه باید اندوخته‌هایی که در دل‌ها و قلب‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس است ثبت و ضبط شود و در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: این دوره مملو از ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌هایی است که صورت گرفت و به آنها افتخار می‌کنیم و به فرموده حضرت آقا باید تا صد و دویست سال آینده از بهره معنوی این دوران استفاده کنیم.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ابراز کرد: دوران دفاع مقدس سبب عزت و سربلندی نظام و انقلاب اسلامی ما شد و به همین دلیل باید با ثبت و ضبط خاطرات آن دوران به افزایش سرمایه اجتماعی خودمان روی بیاوریم‌.

علاماتی بیان کرد: باید ایثارگران و رزمندگان و کسانی که صحنه‌های واقعی دفاع مقدس را مشاهده کردند، را شناسایی کنیم و نگذاریم گنجینه‌های ارزشمندی که در سینه آنها نهفته است از بین برود، که در همین راستا این موضوع در سیاست کلی سازمان‌های لشکری و کشوری هدف‌گذاری شده است و این اهتمام در سراسر کشور در حال شکل‌گیری است.

وی بیان کرد: در این راستا هر ساله تعداد زیادی کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کشور به چاپ می‌رسد و در استان کهگیلویه و بویراحمد هم این هدف‌گذاری صورت گرفته، اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید بیش از گذشته تلاش کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم خطر تحریف و نابودی سبب می‌شود نتوانیم از داشته‌هایمان بهره‌برداری کنیم.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس متذکر شد: باید با همت جمعی، حرکتی بزرگ را در راستای ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس آغاز کنیم تا این اندوخته‌ها را در اختیار جوانان و نسل آینده قرار دهیم و جلوی آسیب‌ها را بگیریم و نگذاریم دشمن چیزی را وارونه جلوه دهد و اگر تلاش‌های ما نهادینه نشود، باید منتظر چنین روزی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار