امام جمعه پاوه: به وعده‌هایم در طول ۴۲ سال گذشته وفادار بوده‌ام

ماموستا «قادری» با اشاره به دوران حضور خود در امامت جمعه پاوه، گفت: خداوند را شاکرم که در این مدت به من کمک کرد و توانستم در خدمت مردم باشم و به نظام هم دروغ نگفته‌ام و تا حال به وعده‌ای که به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهیدان رجایی و باهنر داده‌ام، وفادار مانده‌ام.
کد خبر: ۵۲۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ - 14June 2022

به وعده‌هایم وفادار بوده‌امبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، اعضای شورای تأمین و مسئولان شهرستان مرزی پاوه با حضور در بیت امام جمعه این شهرستان از ۴۲ سال تلاش و مجاهدت صادقانه ماموستا مُلا «قادر قادری» در سنگر نماز جمعه این شهرستان قدردانی کردند.

امام جمعه پاوه در این دیدار اظهار داشت: در سال ۱۳۵۹ شهید «ناصر کاظمی» هم فرماندار پاوه و هم فرمانده سپاه این شهرستان بود، روز‌های شنبه به روستای «نروی» که آخرین پایگاه بود، می‌رفت و پنجشنبه‌ها بر می‌گشت. در آن زمان تا «نروی» دست ما و «نوسود» و «نودشه» و «هجیج» در دست ضدانقلاب بود. شب‌های جمعه دور هم جمع می‌شدیم و کاظمی همیشه می‌گفت: باید سنگر جبهه و جمعه یکی شود.

وی افزود: دولت هم در آن زمان ضعیف بود و قدرتی در منطقه نداشت، تنها قدرتی که وجود داشت در اختیار سپاه و شهید کاظمی بود، اوضاع خیلی مناسب نبود و در یک جمله مقرر شد محراب مسجد جامع به اینجانب واگذار شود و به خاطر وضع خاص پاوه، مجبور شدم نماز جمعه را قبول کنم.

وی اضافه کرد: قرار بود «رازی‌زاده» رئیس وقت دادگاه انقلاب اسلامی به پاوه بیاید و ایشان مطالب اصلی را بیان کند، وی موفق نشد و به سنندج رفته بود؛ اما یک هیات به پاوه فرستاد. بنده با لباس محلی همراه فرماندار به مسجد رفتیم. اول فرماندار سخنرانی کرد و سپس بنده خطبه را خواندم و نماز جمعه را با حکم امام راحل (ره) شروع کردم و با توکل به خداوند و پشتیبانی مردم شریف و همراهی ارگان‌های خدوم، تا امروز ادامه داده‌ام.

امام جمعه پاوه گفت: واقعیت این است که این ۴۲ سال بر من خیلی سخت گذشته است. هرکسی در پاوه به‌عنوان فرماندار یا فرمانده سپاه یا در ادارات دیگری کار کند، می‌داند که کار کردن در این منطقه مرزی و تا حدی محروم، سخت است.

وی تاکید کرد: ادعا نمی‌کنم اشتباهی نکرده‌ام و در استقامت مشکل نداشته‌ام؛ اما تا امروز این راه را آمده‌ام. شهید کاظمی می‌گفت: ما ۲ سنگر داریم؛ در یک سنگر خون می‌دهیم و در سنگر دیگر توقع دعای خیر و پشتیبانی داریم. در این مدت خداوند توفیق داد که سنگر‌ها یکی شدند و سنگر دوم مؤید سنگر اول و سنگر اول هم پشتیبان سنگر دوم شد.

ماموستا قادری گفت: این ۴۲ سال برای بنده، هم رحمت بوده و هم زحمت داشته است. خداوند را شاکرم که در این مدت به من کمک کرد و توانستم در خدمت مردم باشم و به نظام هم دروغ نگفته‌ام و تا به حال، به وعده‌ای که به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهیدان رجایی و باهنر داده‌ام، وفادار مانده‌ام.

«اردشیر رستمی» فرماندار شهرستان پاوه نیز در این دیدار، خطاب به امام جمعه پاوه اظهار داشت: لازم دیدیم به رسم ادب و قدرشناسی خدمت جنابعالی برسیم و تبریک عرض می‌کنیم پایان ۴۲ سال استقامت در سنگر نماز جمعه و ورود به ۴۳ سال مجاهدت در تریبون مقدسی که الحمدالله سال‌های سال در خدمت اسلام و دین و ولایت و مطالبات به حق مردم بوده است.

وی افزود: همگان به زحمات خالصانه شما برای اسلام و انقلاب و مردم و سختی‌ها و ناملایماتی که پشت سر گذاشته‌اید، اذعان دارند و اقرار و اعتراف می‌کنند و غیر از شما همه افرادی که باید این زحمات را متوجه شوند، به این زحمات واقف‌اند.

رستمی اضافه کرد: سال‌های سال است که بیت حضرت عالی و دفتر شما و مسجد قبا و تریبون نماز جمعه، محل‌هایی برای رجوع مشکلات مردم بوده است.

فرماندار پاوه گفت: ما می‌دانیم که شما زندگی خود و خانواده را وقف اسلام و انقلاب و ولایت و مردم کرده‌اید. در روز جمعه که شاید هر کسی بتواند خانواده خود را به تفریح ببرد، اما این روز به جهت تنظیم خطبه‌های نماز جمعه، شلوغ‌ترین روز شماست و الحمدلله جزو ائمه جمعه‌ای بوده‌اید که تمامی نماز‌های جمعه را خودتان برگزار کرده‌اید؛ مگر موارد ضروری پیش آمده باشد که آن هم بسیار کم است.

وی عنوان کرد: در این مدت، هم جنابعالی مورد هجمه ضدانقلاب و احزاب منحله بوده‌اید و اگر خسارتی به شما وارد شده، خسارت دین بوده است؛ چون به عنوان یک عالم مواضع جنابعالی با بقیه فرق داشته است.

رستمی بیان داشت: موضع‌گیری‌های عالمانه و حکیمانه جنابعالی در ارتباط با انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی از زمان حضرت امام خمینی (ره) با همه فرق داشته است و همه می‌دانند که در اورامانات شما مثل یک نگینی می‌درخشید. بنده بار‌ها گفته‌ام شما جانشین ندارید و ما از خداوند می‌خواهیم عمر شما را به بلندای آفتاب گرداند که در خدمت اسلام و قرآن و دین و مکتب اسلام باشید که الحمدلله شما تاکنون این را ثابت کرده‌اید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار