سردار کارگر در مراسم تودیع رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس:

اشتباه است بگوییم در حوزه فرهنگ "باید" درآمدزایی کرد/ گلعلی بابایی آبرویی برای بنیاد بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در جامعه می‌گویند در حوزه فرهنگ باید درآمدزایی کنیم، گفت: این اشتباه است. می‌گویند به نحوی کتاب بنویسید که هزینه خود را برگرداند؛ این موضوع اشتباه است. نباید کتاب را آنقدر گران کرد که دانشجویان و دانش‌آموزان نتوانند آن را خریداری کنند.
کد خبر: ۵۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ - 14September 2015

اشتباه است بگوییم در حوزه فرهنگ

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مراسم تودیع رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و معرفی سرپرست این سازمان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه در دفاع مقدس، حماسه، معنویت و عقلانیت وجود دارد، تصریح کرد: پرداختن به موضوع عقلانیت در دفاع مقدس مغفول مانده است و به این موضوع باید بیشتر توجه شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: ما در پرداختن به دفاع مقدس به خصوص در حوزه هنر، ادبیات و سینما عقبماندگی زیادی داریم. هرچند در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کارهای خوبی در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاهها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: انصافا چه دولت قبلی و چه دولت فعلی، در موضوع دفاع مقدس در وزارت علوم، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد همکاری خوبی با ما داشتهاند.

کارگر با تاکید بر اینکه نباید در مسائل دفاع مقدس، غلو و خرافهگویی وارد شود، گفت: این مسائل جزو تحریفات دفاع مقدس محسوب میشود. ضمن اینکه باید از دوقطبی کردن جامعه و ارتباط دادن آن با دفاع مقدس پرهیز کرد.

وی سیاستگذاری و هدفگذاری را وظیفه اصلی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و گفت: در سایر سازمانهای این بنیاد، از جمله سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس نیز باید این مشی پیگیری شود. چراکه ما قرار نیست رقیب سایرین باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه افزود: برای اینکه اقتصاد کتاب راه بیفتد، طرح هر خانوار یک کتاب دفاع مقدس را در نظر گرفتهایم. امروز 25 میلیون خانوار در کشور حضور دارند که اگر هر خانواده یک کتاب را تهیه کنند، بازار کتاب تحول پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امروز تنها زبانی که با آن میتوان دفاع مقدس را بیان کرد، هنر و ادبیات است. در این موضوع فضای مجازی نیز به ما کمک خواهد کرد و باید تولیدات هنری و ادبی را در این قالب نیز عرضه کرد.

سردار کارگر با بیان اینکه در جامعه میگویند در حوزه فرهنگ باید درآمدزایی کنیم، تاکید کرد: این اشتباه است. میگویند به نحوی کتاب بنویسید که هزینه خود را برگرداند؛ این موضوع اشتباه است. نباید کتاب را آنقدر گران کرد که دانشجویان و دانشآموزان نتوانند آن را خریداری کنند.

وی افزود: من معتقدم کتاب باید در دسترس همگان باشد و برای این موضوع در کشور باید فکری کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به تودیع گلعلی بابایی نیز بیان داشت: سردار بابایی از قبل در بنیاد حفظ حضور داشتند و خود هم رزمنده هستند و هم دست به قلم. ما به ایشان در بنیاد نیاز داریم و آقای بابایی در گروه مشاوران ما حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: ایشان از دفاع مقدس و بنیاد جدا نخواهند شد و از این پس فرصت بیشتری برای نگارش کتاب پیدا میکنند.

سردار کارگر همچنین به توجه مقام معظم رهبری به گلعلی بابایی و آثار وی اشاره کرد و گفت: سردار بابایی آبرویی برای بنیاد بود.

وی در ادامه از ایرج نژادرسول سرپرست سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به عنوان یکی از اعضای خانواده دفاع مقدس یاد کرد و برای وی در این سمت آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این مراسم، گلعلی بابایی در سخنان کوتاهی گفت: امیدوارم مدتی که در این سازمان مشغول به خدمت بودم، مورد قبول خداوند و شهدا واقع شود.

وی ادامه داد: انشاءالله بتوانیم به نحو بهتری به کاری که مقام معظم رهبری از ما خواسته بود که همان نگارش کتاب است، بپردازیم.

بابایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، بیان داشت: بهترین راه مبارزه با تحریف، نگارش کتاب و پژوهش و تاریخنگاری در این حوزه است. امیدواریم بتوانیم این فرمایش حضرت آقا را اجرا کنیم.

ایرج نژادرسول نیز در این مراسم بیان داشت: امیدوارم تا تعیین یک مسئول شایسته برای این سازمان، کاری که از دستمان بر میآید را انجام دهم و امیدواریم آقای بابایی در این دوره به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها