به مناسبت دهه کرامت؛

جمعی از خادمین آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با خانواده شهدای مدافع حرم دیدار کردند

جمعی از خادمین بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ایام دهه کرامت با در دست داشتن پرچم متبرک گنبد منور حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور در منزل شهدای مدافع حرم «نیکزاد»، «راه‌چمنی» و «مصیب‌زاده» با خانواده‌های این شهدا دیدار کردند.
کد خبر: ۵۲۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ - 15June 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با هماهنگی اداره ارتباطات اقشاری روابط عمومی آستان مقدس در ایام دهه کرامت، جمعی از خادمین این بارگاه ملکوتی با در دست داشتن پرچم متبرک گنبد منور حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور در منزل شهیدان مدافع حرم «ابوالفضل نیکزاد»، «ابوالفضل راه‌چمنی» و «مرتضی مصیب‌زاده» با خانواده‌های این شهیدان دیدار و هدایای متبرکی به ایشان اهدا کردند.

در این دیدارها، خانواده معظم شهدا به بیان خصوصیات و ویژگی‌های بارز این شهیدان سرافراز پرداخته و در ادامه خادمین این بارگاه ملکوتی ضمن بیان مناقب و فضایل حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، به مناسبت این ایام در مدح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مولودی خوانی پرداختند.

شهید مدافع حرم «ابوالفضل نیکزاد» متولد سال ۱۳۶۳ در روستای اوز بلده شهرستان نور و ساکن تهران بود و یک فرزند پسر با نام «علی» نیز از او به یادگار مانده است. پسری که در هنگام شهادت پدر تنها سه سال داشت. شهید نیکزاد از بسیجیان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بود که نیمه نخست ماه رمضان سال ۹۵ به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم آل‌الله به سوریه اعزام شد.

دیدار خادمین آستان حضرت عبدالعظیم با خانواده شهدای مدافع حرم

پیکر مطهر شهید نیکزاد یک روز بعد از شهادت به تهران آورده شد و در روز ۲۵ تیر سال ۹۵، عموم مردم شهیدپرور تهران همراه با خانواده شهید با حضور در معراج‌الشهدا، یک وداع با شکوه با شهید نیکزاد را رقم زدند. صبح روز یکشنبه (۲۷ تیر) سال ۹۵ نیز پیکر پاک شهید مدافع حرم ابوالفضل نیکزاد در میان جمع انبوه خانواده، بستگان و دوستان شهید و همچنین اهالی محله خراسان تشییع شد.

شهید «ابوالفضل راه‌چمنی» متولد اسفند ۱۳۶۴ و از ۱۹ سالگی مربی تاکتیک در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. ابوالفضل روز چهارشنبه پیش از اذان صبح ۱۸ فروردین سال ۱۳۹۵ بر اثر ترکش خمپاره در «العیس» جنوب غرب حلب به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دیدار خادمین آستان حضرت عبدالعظیم با خانواده شهدای مدافع حرم

شهید «مرتضی مصیب‌زاده» در رمضان سال ۱۳۶۱ در خانواده‌ای مومن و متدین در روستای عبدالله کندی از توابع بخش مرکزی شهرستان گرمی چشم به جهان گشود و سومین فرزند خانواده بود. از کودکی ارادت خاصی به ائمه اطهار (ع) داشت و برای پدر و مادر و خانواده احترام خاصی قائل بود.

وی پس از طی دوران تحصیل ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در دانشگاه امام حسین (ع) ادامه تحصیل داد و اصالتا اهل شهرستان گرمی استان اردبیل بود.

دیدار خادمین آستان حضرت عبدالعظیم با خانواده شهدای مدافع حرم

این شهد در سال ۱۳۸۶ ازدواج کرد که مراسم عقد در حرم امام رضا (ع) برگزار شد و بعد از آن به سفر مکه مشرف شد. حاصل این ازدواج دختر شش ساله‌ای است و سال‌ها در استان البرز (کرج) سکونت داشتند. شهید مرتضی مسیب‌زاده سرانجام در روز جمعه (۱۴ خرداد سال ۱۳۹۵) در طی انفجار انتحاری تکفیریان در منطقه خلسه در جنوب خان طومان سوریه به همراه دو تن از همرزمانش به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها