برگزاری چهارمین جشنواره ملی «عکس ایثار» به همت بنیاد شهید استان فارس

چهارمین جشنواره ملی «عکس ایثار» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با محوریت «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ - 15June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، چهارمین جشنواره ملی «عکس ایثار» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با محوریت «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی» جهت دریافت آثار هنرمندان عکاس برگزار می‌شود.

هنرمندان و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 31 تیر سال جاری پس از نام‌نویسی، آثار خود را در دو بخش «تک عکس» یا «مجموعه عکس» به دبیرخانه ارسال کنند.

ترویج همدلی در جامعه جهت حمایت از یکدیگر و کاهش معضلات، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه هنری و متعهد کشور، استفاده از توانمندی‌های موجود در هنرمندان دغدغه‌مند در زمینه فرهنگ ایثار، توسعه، تعمیق و تکثیر و تداوم فرهنگ ایثار، تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی در کشور، شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان و تعمیم ارزش‌های والای ایثار و تجلی سیره شهدا از مهمترین اهداف این جشنواره است.

عکس‌های فوق باید در قالب‌های امید به آینده، کودک و نوجوان، ارزش‌های اخلاقی و انسانی، عفاف، حجاب و نماز، شهدا و خانواده معظم شاهد و ایثارگر، شهدای مدافع حرم، شهید حاج قاسم سلیمانی، مفاهیم عاشورا، افزایش امنیت ملی، حافظان فرهنگ و تمدن اسلامی، ارتقاء اخلاق عمومی و شهروندی، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه، زنان عاشورایی، افزایش تاب‌آوری اجتماعی، سبک زندگی ایثارگرانه، کمک‌های مومنانه، مدافعان حوزه سلامت و امنیت و اربعین حسینی  باشند و به پست الکترونیکی c.p.isaar@gmail.com ارسال شوند.

همچنین هیات برگزاری این جشنواره جوایز نفیسی را جهت تشویق شرکت کنندگان در نظر گرفته و بر اساس آن در بخش تک‌عکس به نفر اول لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 6 میلیون تومان، به نفر دوم لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ  50 میلیون ریال وبه نفر سوم لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 40 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و تقدیر ویژه هیئت داوران هم برای دو تک عکس به مبلغ 20 میلیون ریال» صورت خواهد گرفت.

در بخش مجموعه عکس هم به نفر اول لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 80 میلیون ریال، به نفر دوم لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 60 میلیون ریال، به نفر سوم لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال داده خواهد شد و تقدیر ویژه هیئت داوران نیز برای دو مجموعه عکس مبلغ 30 میلیون و جایزه ویژه عکس منتخب از نگاه دبیر جشنواره هم لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال خواهد بود.

قرار است به جز عکاسان دریافت کننده جوایز، آثار راه یافته به نمایشگاه در بخش تک عکس مبلغ 3 میلیون ریال و همچنین در بخش «مجموعه عکس» مبلغ  5 میلیون ریال حق‌التصویر و گواهی شرکت در این جشنواره را دریافت کنند.

انتهای پیام/س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار