معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

عفاف و حجاب سد محکمی در برابر بسیاری از آسیب‎ها است

«کامرانی» گفت: عفاف و حجاب به عنوان یک رکن مهم دینی سد محکمی برای حفاظت از نهاد خانواده در برابر انواع آسیب‌ها است.
کد خبر: ۵۲۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ - 15June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «احسان کامرانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان امروز در جلسه قرارگاه استانی عفاف و حجاب اظهار داشت: با توجه به جایگاه عفاف و حجاب در حفظ سلامت جامعه این مهم مورد تاکید ویژه  دین مبین اسلام است.

وی افزود: عفاف و حجاب سد مستحکمی است که از آحاد جامعه به ویژه نهاد خانواده در برابر انواع آسیب ها محافظت می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مقوله حجاب و عفاف قرارگاه کشوری برای صیانت از این فرهنگ غنی دینی با حضور مسئولان ارشد کشوری تشکیل شده است.

کامرانی در همین خصوص، افزود: به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب قرارگاه استانی عفاف و حجاب با حضور مسئولان ارشد حاکمیتی تشکیل شده است.

وی گفت: قرارگاه استانی و شهرستانی عفاف و حجاب مسئولیت برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی دستگاه های اجرایی را در زمینه گسترش فرهنگ غنی عفاف و حجاب بر عهده دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: هماهنگی و هم افزایی و همفکری دستگاه های اجرایی، دانشگاهها و دستگاههای حاکمیتی نقش بسزایی در تحقق اهداف قرارگاه عفاف و حجاب دارد.

کامرانی با اشاره به اهمیت آسیب شناسی علل کم رنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه، تصریح کرد: آسیب شناسی علل کم رنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اقدامات پژوهشی است که ضروری است دستگاه های اجرایی ذیربط از ظرفیت دانشگاهها و حوزه های علمیه جهت انجام مطالعات علمی در این بخش برای ارائه راهکارهای عملیاتی بهره گیرند.

وی تصریح کرد: در دستگاه های اجرایی، دانشگاهها و مراکز درمانی به دلیل وجود دستورالعمل های پوشش و عفاف و حجاب  با کمترین مشکلات در زمینه عفاف و حجاب مواجه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب در اماکن عمومی، گردشگری و تفریحی نیازمند اهتمام ویژه است.

وی در همین خصوص، افزود: گسترش عفاف و حجاب با اقدامات سلبی به اهداف خود نخواهد رسید و تحقق اهداف در این بخش نیازمند فرهنگ سازی، گفتمان سازی و اعتماد سازی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و رسانه ها به دلیل تاثیر گذاری و نفوذ در بین آحاد جامعه برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بهره گرفته شود،

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی اقدامات و ابتکارات خود را در زمینه صیانت از عفاف و حجاب به دبیرخانه قرارگاه استانی منعکس کنند تا به قرارگاه مرکزی اعلام شود.

کامرانی افزود: گسترش عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اقدامات و ابتکارات جدید برای تاثیر گذاری در جامعه است.

انتهای پیام / ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار