نماینده ولی فقیه در گیلان:

عفاف و حجاب باید به عنوان نماد‌ هر شهر دیده شود

آیت الله «رسول فلاحتی» با بیان اینکه نماد‌های هر شهر باید در شهر دیده شود، گفت: عفاف و حجاب نماد اصلی شهر ماست که فقط مخصوص بانوان نیست و مردان هم باید رعایت کنند و باید این نماد در سراسر شهر مشاهده شود.
کد خبر: ۵۲۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱ - 15June 2022

نماد‌های هر شهر باید در شهر دیده شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی رشت با بیان اینکه متاسفانه شورای فرهنگ عمومی در سطح خرد و کلان دستاورد چندانی نداشته است، اظهار داشت: این جلسات بدون خروجی مناسب برگزار شده و مصوبات آن آنگونه که باید اجرایی نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مسئله عفاف و حجاب در جامعه مغفول مانده است، تصریح کرد: امروز اشرار به نوعی بر جامعه، سازمان‌ها و بر خیابان‌ها و اجتماعات ما غالب شده‌اند و شاهد برخی صحنه‌های نامناسب با نظام اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل کردیم که با چنین معضلاتی در جامعه مواجه هستیم، افزود: نباید دشمن را دست کم گرفت؛ وجود چندین هزار سایت برای ترویج بی بند و باری و ضدیت با دین و ارزش‌ها نشان از تلاش دشمن برای انحراف کشور است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دشمن با تغییر ذائقه جوانان حتی در حوزه خوراک به دنبال تغییر فرهنگ است خاطرنشان کرد: اگر در مسیر فرهنگ شاهد پیشرفتی بودیم به صورت خودجوش و مردمی بوده و مسئولان کاری نکردند.

وی با اشاره به وجود توطئه‌های دشمن برای غفلت و سردرگمی مسئولان تاکید کرد: حدود سه دهه هر روز درگیر بحران‌هایی شدیم که باعث غفلت و عدم سرمایه گذاری و توجه به فرهنگ اصیل اسلامی شده و راه را برای نفوذ دشمن باز کرده است.

امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف به ویژه در بین جوانان، متذکر شد: مردم دیندار، انقلابی و خانواده شهدا با دیدن شرایط موجود کشور خون دل می‌خورند و ما باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه نماد‌های هر شهر باید در شهر دیده شود، اظهار داشت: عفاف و حجاب نماد اصلی شهر ماست که فقط مخصوص بانوان نیست و مردان هم باید رعایت کنند و باید این نماد در سراسر شهر مشاهد شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه باید بستر جامعه را برای پرورش انسان‌های خوب و نیکو آماده کنیم، تصریح کرد: در بستر خوب انسان‌های مومن و دیندار رشد می‌کنند و کشور را به سمت تعالی هدایت می‌کنند.

وی با تاکید بر جهاد تبیین که ضرورت جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: باید وارد میدان شده و ابتدا از ادارات، سازمان‌ها، تشکل‌ها و دانشگاه‌ها شروع کنیم تا عفاف و حجاب را در سطح جامعه ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کارمندان باید با پوشش مناسب در محل کار خود حاضر شوند، تاکیدکرد: نظام اسلامی با خون شهدا آبیاری شده و باید با بسیج همگانی جلوی توطئه‌های دشمن در ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در استان را بگیریم.

وی رعایت حجاب را مطالبه نظام اسلامی دانست و افزود: اگر مدیری نمی‌تواند جلوی بی‌حجابی کارمندان خود را بگیرد ناشی از عدم شایستگی است و باید بر حجاب کارمندان خود نظارت داشته باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن از راه شبیخون فرهنگی در حال نفوذ است و باید جلوی آن را گرفت، متذکر شد: مردم همواره پای نظام ایستاده‌اند و در تمام صحنه‌ها حضور دارند، اما عده‌ای بی‌خرد و دشمن داخلی با تشویق رسانه‌های معاند درصدد ترویج بدحجابی به روش‌های مختلف هستند که باید در برابر آن ایستاد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن آیین نامه عفاف و حجاب در سازمان‌ها و ادارات استان، تصریح کرد: نباید به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشیم و حجاب اسلامی را در جامعه ترویج دهیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر دشمن شناسی و رصد برنامه‌های دشمن برای مقابله با آن، خاطرنشان کرد: عدم فرزندآوری یکی از توطئه‌های دشمن است که با ترویج دلیل‌های نابخردانه در برابر سکوت ما، امروز به فاجعه‌ای برای کشور تبدیل شده است.

وی کنترل عفاف و حجاب در تشکیلات نظام را محور جلسات شورای فرهنگ عمومی دانست و تاکید: در امر به معروف و نهی از منکر و ترویج حجاب هر جا با مشکل قضایی مواجه شدید دستگاه قضایی حمایت لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار