رئیس کل دادگستری استان گیلان:

باید محیط ادارات را به محیطی روحانی تبدیل کنیم

حجت‌الاسلام «حمزه خلیلی» ضمن اعلام آمادگی در مورد ارائه عملکرد واحد تخلفات اداری در حوزه دادگستری استان گیلان گفت: در گام اول باید محیط ادارات را به محیطی روحانی تبدیل کنیم و قطعا در چنین محیط‌هایی ارزش‌ها رشد می‌کنند و تقویت می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ - 15June 2022

باید محیط ادارات را به محیطی روحانی تبدیل کنیم

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «حمزه خلیلی» رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت، اظهار داشت: محیط اداری باید به گونه‌ای باشد تا در آن ارزش‌ها رویش پیدا کنند و این همان چیزی است که شهید بهشتی از آن یاد کرده بودند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه تبعات سیاسی و اجتماعی هر اقدامی قبل از انجام باید به خوبی سنجیده شود، تصریح کرد: همه نظام‌ها برای خود قوانین و چهارچوب‌هایی دارند که باید بر اساس آن خدمات به جامعه ارائه شود و در صورت عدم رعایت این قوانین، حکم برخورد و تعدیل نیرو اجرایی می‌شود.

وی افزود: وقتی ما قانون لازم را داریم اصلا نیازی نیست ارزیابی از سطح ادارات انجام گیرد تا بعد از آن گزارش ارسال شود که در فلان اداره و دستگاه، چهارچوب‌های اداری خصوصاً شئونات اخلاقی رعایت می‌شود یا نمی‌شود.

حجت الاسلام خلیلی خاطرنشان کرد: مکانیزمی در ادارات تحت عنوان قانون تخلفات اداری تعریف و قرار داده شده است که متاسفانه امروزه نه تنها مغفول مانده بلکه نسبت به آن به جهاتی بی‌توجهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قانون تخلفات اداری رئیس اداره مکلف است تخلفات را پیگیری کند، تاکید کرد: طبق این قانون اگر نیروی خانم و آقایی ضوابط و شئونات اخلاقی را رعایت نکرد رئیس اداره باید بلافاصله آن را به تخلفات اداری گزارش دهد و واحد تخلفات اداری هم موظف است موارد را رسیدگی و حکم لازم را صادر کند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان متذکر شد: طبق ماده ۱۹ این قانون چنانچه در کنار این جرمی رخ بدهد یعنی تظاهر باشد همان اداره مربوطه باید گزارش جرم را به دادگستری و دادسرا اعلام نماید؛ اما می‌بینیم امروز تخلفات اداری ما در حوزه رعایت شئونات اخلاقی نیرو‌های شاغل فعال نیستند در حالیکه در قانون تخلفات اداری مجازات‌های سنگینی برای این امر تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه در برخی ادارات حجم بالایی از ناهنجاری‌های اخلاقی وجود دارد، اما حتی یک مورد گزارش نشده و پرونده‌ای در مورد آن وجود ندارد، اظهار داشت: حتی در برخی پرونده‌ها که جرم وجود دارد و مصداق تظاهر هم هست، گزارش آن به دادگستری و دادسرا ارسال نمی‌شود.

حجت الاسلام خلیلی تصریح کرد: در حوزه تخلفات اداری حکم اخراج نیرو‌های خاطی هم پیش‌بینی شده، اما متاسفانه این امر در سطح ادارات اجرایی و عملیاتی نشده‌اند.

وی رسیدگی به عملکرد هیئت‌های تخلفات اداری و میزان تشکیل و ارسال پرونده‌ها توسط آن‌ها را خواستار شد و افزود: با این راهکار مشخص می‌شود کدام اداره فضای رشد فضیلت‌ها و ارزش‌ها را فراهم کرده و کدام اداره و رئیس اداره نمی‌خواهد که این امر اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان ضمن اعلام آمادگی در مورد ارائه عملکرد واحد تخلفات اداری در حوزه دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: در گام اول باید محیط ادارات را به محیطی روحانی تبدیل کنیم و قطعا در چنین محیط‌هایی ارزش‌ها رشد می‌کنند و تقویت می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار