مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد:

استقرار ۶۰ موکب خوزستانی در عراق برای خدمات رسانی به زائران اربعین

موسوی با بیان اینکه ۹۵۰ موکب در اربعین حسینی در مرز‌های شلمچه و چذابه و چهار محور ورودی استان فعالیت می‌کنند گفت: همچنین خوزستان ۶۰ موکب در عراق دارد که به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ - 15June 2022

استقرار ۶۰ موکب خوزستانی در عراق برای خدمات رسانی به زائران اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «سیدمحمود موسوی» مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان  امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ۹۵۰ موکب در اربعین حسینی در مرز‌های شلمچه و چذابه و چهار محور ورودی استان فعالیت می‌کنند اظهار داشت: همچنین خوزستان ۶۰ موکب در عراق دارد و به زائران خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود : اربعین امسال بعد از ۲ سال وقفه برگزار می‌شود و استان خوزستان از دو مرز شلمچه و چذابه میزبان زائران حسینی است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به اینکه امسال به دلیل گرمای هوا، زائران باید شب حرکت کنند گفت: پیش بینی شده بیش از پنج میلیون زائر امسال در مراسم اربعین شرکت کنند و به کربلای معلی مشرف شوند ضمن اینکه روادید هم برای اربعین برداشته شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ ستاد اسکان و تغذیه اربعین به ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان سپرده شده اضافه کرد: ۹۵۰ موکب در استان داریم که این مواکب علاوه بر مرز‌های شلمچه و چذابه، از چهار ورودی استان شامل اندیمشک، بهبهان، هندیجان و ایذه آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه خوزستان ۶۰ موکب در عراق دارد و به زائران خدمات‌رسانی می‌کند ادامه داد: هر ساله از مرز شلمچه میزبان زائران خارجی از ۱۰۰ کشور جهان هستیم؛ خدمات‌رسانی به زائران اربعین تماما به صورت مردمی برگزار می‌شود و یک ریال کمک‌های دولتی در آن دخیل نیست.

انتهای پیام/

وی اربعین را افتخار و عزت شیعه دانست و خاطر نشان کرد: این حرکت بین‌المللی و استقبالی که از آن صورت می‌گیرد نشان از عشق و ارادت و محبت مردم به اهل بیت (ع) است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار