تصمیم رهبر جریان صدر عراق برای خروج از روند سیاسی عراق

مقتدی صدر از تصمیم خود برای خروج از روند سیاسی عراق خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ - 16June 2022

تصمیم مقتدی صدر برای خروج از روند سیاسی عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در واپسین ساعات شامگاه گذشته (چهارشنبه) خروج خود را از فرایند سیاسی در این کشور اعلام کرد. وی اظهار داشت: تصمیم گرفتم که از روند سیاسی در عراق خارج شوم تا به هیچ شکلی با فاسدان همکاری نداشته باشم.

منابع آگاه خبر دادند که مقتدی صدر در جلسه با نمایندگان مستعفی جریان صدر تأکید کرده که از استعفا و کناره‌گیری از روند سیاسی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

بر اساس فیلمی که دفتر مقتدی صدر از این جلسه منتشر کرد، وی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس گفت که آن‌ها را دعوت کرده تا یک چیز را بگوید و آن اینکه تصمیم گرفته از روند سیاسی کشور خارج شود تا به هیچ نحوی با مفسدان شریک نباشد.

رهبر جریان صدر عراق در این جلسه که پشت در‌های بسته برگزار شد تأکید کرد که در انتخابات آینده با «مفسدان» شرکت نخواهد کرد.

صدر افزود: بر فرض اگر مفسدان به یاری خدا از میان رفتند «شما نمایندگان و نامزد‌های ما خواهید بود و آماده باشید و پراکنده نشوید و منتظر بمانید و خود را به لحاظ عقیدتی و سیاسی و حقوقی تقویت کنید و به ارتباطتان با ملت و من ادامه بدهید.»

پیش از این «مقتدی صدر» در پی تداوم اختلافات با هیات هماهنگی گروه‌های شیعی بر سر تشکیل دولت جدید، از نمایندگان فراکسیون خود در پارلمان عراق خواست تا استعفانامه خود را برای ارائه به ریاست پارلمان بنویسند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار