در سایه اجرایی نشدن آتش بس یمن؛

انصارالله یمن به متجاوزان هشدار داد

انصارالله یمن با توجه به عدم اجرای مفاد آتش بس از سوی متجاوزان هشدار داد که ادامه این وضعیت را بر نمی تابد.
کد خبر: ۵۲۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ - 16June 2022
انصارالله یمن به متجاوزان هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، انصارالله یمن امروز پنجشنبه به موضع گیری صنعا درباره آتش بس یمن پرداخت و علت موافقت صنعا با تمدید آتش بس را وعده هایی که درباره افزایش شمار پروازها داده شده بود، دانست.
 
حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با انتشار توییتی نوشت: متاسفانه درباره شمار پروازها قبلی یعنی پروازهای قبل از تمدید آتش بس، به تعهدات عمل نشده است. اختلال آشکار و بزرگ در آتش بس وجود دارد.
 
وی هشدار داد که اگر اقدام عاجلی در زمینه حل این مشکل به عمل نیاید، صنعا در موضع خود بازنگری خواهد کرد.
 
روز گذشته «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به سیاست‌های سازمان ملل در حمایت از متجاوزان سعودی و اماراتی علیه یمن، واکنش نشان داد.
 
وی در توئیتی نوشت: جیب‌های سازمان ملل و فرستاده ویژه‌اش به یمن از پول‌های عربستان سعودی و امارات پر شده است. این پول‌ها باعث شده که سازمان ملل، گرایش بشردوستانه در تحولات یمن را فراموش کند. واقعیت این است که سازمان ملل و فرستاده ویژه آن، قربانی و جلاد را یکی می‌داند. متأسفانه بی‌توجهی آشکاری به رنج و جنایت علیه مردم یمن طی هشت سال گذشته وجود دارد، تجاوزی که با محوریت آمریکا، عربستان سعودی و امارات آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.
 
این در حالی است که چند روز قبل، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن گفته بود تلاش خواهد کرد با همکاری طرف‌های مختلف در یمن، ادامه آتش بس انسان دوستانه در این کشور را تضمین کند. وی از تلاش برای بازگشایی راه‌ها در استان تعز، آغاز گفتگوهای اقتصادی و امنیتی و همچنین اجرای دیگر بندهای آتش بس خبر داده بود.
 
آتش بس انسان دوستانه در یمن از دوم آوریل ۲۰۲۲ با نظارت سازمان ملل در یمن برقرار، و سپس تمدید شده است، البته از آغاز این آتش بس طرف سعودی هرگز به اجرای بندهای آن از جمله توقف حملات زمینی، هوایی و دریایی به یمن، صدور مجوز پرواز هوایی به صنعا و پهلوگرفتن کشتی‌ها در بندر الحدیده پایبند نبوده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها