معاون سیاسی سپاه:

«جهاد تبیین» تنها راه خنثی‌سازی جنگ شناختی دشمن است

سردار جوانی با اشاره به جنگ شناختی دشمن گفت: تنها راه رویارویی با توطئه‌های دشمن و خنثی سازی جنگ شناختی، جهاد تبیین است.
کد خبر: ۵۲۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ - 17June 2022

«جهاد تبیین» تنها راه خنثی‌سازی جنگ شناختی دشمن استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران در کمیسیون سیاسی هشتمین اجلاس مسئولین کانون‌های مراکز استان‌ها و واحد‌های جامع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: عبارت جهاد تبیین که امروزه محور قرار گرفته، فراتر از واژگان قبلی همچون بصیرت و بصیرت افزایی است، زیرا دشمن وارد فضایی شده (جنگ شناختی) که تنها راه رویارویی با آن و تنها راه خنثی سازی آن، جهاد تبیین است.

وی افزود: عبور دادن انقلاب از برهه کنونی نیاز به امر جهادی دارد که اگر چنین شد و حق جهاد ادا شد، پیروزی قطعی پاداش جهادگران است.

سردار جوانی ادامه داد: در جنگ شناختی همانند جنگ فیزیکی، ابتدا باید طرح و نقشه دشمن و نقاط هدف دشمن به خوبی شناخته شود و سپس با روش‌های تبیینی باید به میدان جنگ شناختی وارد شد. مهم آنست که ببینیم در هر برهه دشمن بر چه چیزی تمرکز دارد.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: جمع بندی امروز دشمن این است که مادامی که، ولی فقیه بر اساس باور‌های مردم، جایگاه معتبری دارد نمی‌شود کاری کرد، مادامی که شعار‌هایی از انقلاب (دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم) جاری باشد نمی‌شود کاری کرد، پس با هدف تصویرسازی بر اساس خواسته‌ها و اهداف خود شروع به فعالیت کرده است تا در باور‌های مردم نفوذ پیدا کند تا انقلاب را مانع پیشرفت و عامل بدبختی جلوه دهد.

وی گفت: در همین راستا با تطهیر دوران پهلوی واقعیت‌های دوران قبل انقلاب را معکوس جلوه می‌دهد و موفقیت‌های انقلاب را منفی جلوه می‌دهد. پس باید با ابزار تبیینی به چنین میدانی ورود کرد با مستندات به اقناع افکار عمومی و نخبگانی پرداخت یعنی نگذاریم تصویر سازی هدفمند دشمن به ثمر برسد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار