امام جمعه پاوه:

مشکلات جوامع ناشی از رفتار و عملکرد انسانها است

ماموستا«قادری» گفت: مشکلاتی که امروز در زمینه امنیت، رفاه و سلامتی در جوامع دنیا حاکم است حدود ۷۰ درصد آن ناشی از عملکرد و رفتار انسانها است و از آنجاییکه اسراف داریم، حدود زندگی را مشخص نکرده و قناعت نداریم با این مشکلات مواجه هستیم و باید بپذیریم عامل اصلی نابسامانی جامعه خودمان هستیم.
کد خبر: ۵۲۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ - 17June 2022

مشکلات جوامع ناشی از رفتار و عملکرد انسانها استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا «مُلاقادر قادری» امام جمعه شهرستان پاوه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: طبیعت دنیا، ضعف مدیریتها و انتقام پروردگار نیز به دلیل رفتارهای ناصواب انسانها ، مزید بر علت و مشکلات جوامع شده است. 

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: مشکلاتی که امروز در زمینه امنیت، رفاه و سلامتی در جوامع دنیا حاکم است حدود ۷۰ درصد آن ناشی از عملکرد و رفتار انسانها است و از آنجاییکه اسراف داریم، حدود زندگی را مشخص نکرده و قناعت نداریم با این مشکلات مواجه هستیم و باید بپذیریم عامل اصلی نابسامانی جامعه خودمان هستیم.

وی بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیه ۱۱۲ سوره نحل به سه نعمت مهم و ارزشمند امنیت ، رفاه و سلامتی اشاره کرده که این سه اصل نیاز هر فرد ، خانواده جامعه و حکومت ها است.

امام جمعه شهرستان پاوه ادامه داد: وجود این سه نعمت در هر جامعه ای ، مسیر خوشبختی آن جامعه را فراهم می کند و ناهنجاریهای اجتماعی کاهش پیدا می کند.

ماموستا قادری گفت: امروز نقصان این سه نعمت در تمام دنیا جولان می دهد و در کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز شاهد هرج و مرج هستیم اما امتیاز آنها به این دلیل است همسو با گرانی و تورم، حقوق و مزایای شهروندان جاری و ساری است.

خطیب جمعه شهرستان پاوه تصریح کرد: اگر مردم شاکر نعمت های الهی باشند نعمت ها ثابت خواهند ماند اما در غیر این صورت باید شاهد تغییرهای غیرمنتظره در جوامع باشیم. 

ماموستا قادری اضافه کرد: شکر نعمت در آیین اسلام یک اخلاق حسنه است که باید به صورت زبانی ، عملی و اطاعت از دستورهای الهی انجام شود.

وی گفت: امروز دو صفت جهل و غفلت از دین باعث شده علاقه به مادیات و لذتهای دنیوی و شهوت افزایش یابد اما باید در کنار کارهای روزمره دنیوی نیز باید از آخرت و اندوختن توشه غافل نشویم و خدا و پیامبر(ص) را ناراحت نکنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها