جلسه ستاد بزرگداشت سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد در همدان برگزار شد

جلسه ستاد بزرگداشت سی و سومین سالروز حماسه شکست محاصره و آزادسازی سوسنگرد در قالب کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان تشکیل شد.
کد خبر: ۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰ - 29October 2013

جلسه ستاد بزرگداشت سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد در همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از استان همدان، در ابتدای این جلسه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: ارتش متجاوز بعثی برای تصرف شهر سوسنگرد که مهمترین منطقه و محور برای رسیدن به اهواز بود، این شهر را مورد تهاجم قرار داد و در پناه تعلل و کارشکنی "بنی صدر" خائن، آنها موفق به تصرف بخش عمدهای از شهر شدند.

"محمد جواد زمردیان" در ادامه گفت: اما با تدبیر حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه سوسنگرد تا فردا بایستی آزاد شود و مدیریت قاطع مقام معظم رهبری مدظلهالعالی به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع رزمندگان اسلام در تاریخ 26 آبان ماه سال 1359 موفق به آزادسازی مجدد شهر میشوند و به این وسیله سوسنگرد به شهر عاشقان شهادت اشتهار مییابد.

دبیر ستاد بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد در ادامه افزود: لیکن در طی سه دهه گذشته آن طور که باید این حماسه پر افتخار و ویژگیهای آن که نقش اساسی در راهبرد آفندی دفاع مقدس داشته به ویژه تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع کمتر مورد توجه قرار گرفته است، لذا در راستای فرامین معظم له مبنی بر گرامیداشت هرچه باشکوهتر حماسههای دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بر اساس دستور سردار ریاست ستاد کل نیروهای مسلح با تشکیل ستاد بزرگداشت مراسم در مرکز و استانها نسبت به برنامهریزی برنامههایی که به منظور تبیین زوایای مختلف این حماسه شکوهمند و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران سالهای دفاع مقدس به ویژه این عملیات پرافتخار اقدام کرده است.

زمردیان ضمن برشمردن اهداف و سیاستهای ابلاغی در دستورالعمل درخواستها و انتظارات 13 گانه مدنظر از سازمانها و دستگاهها را نیز تشریح کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در ادامه این جلسه، با تأکید بر اهمیت آزادسازی سوسنگرد در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی دشمن برای اشغال مناطق مختلف کشور از جمله سوسنگرد عملیاتهایی را سازماندهی کرد.

"علیرضا قاسمی فرزاد" در ادامه افزود: عملیات آزادسازی سوسنگرد پس از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی یک روزه سوسنگرد و تدبیر و مدیریت بی بدیل مقام معظم رهبری انجام شد و با رشادتهای شهید چمران و پایمردی رزمندگان سپاه، ارتش و نیروهای مردمی به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه با تلاش و مقاومت نیروهای اسلام در مدت سه روز این منطقه آزاد شد، افزود: در زمانی که ارتش بعث شهر را به محاصره درآورد، تلاش نیروهای ایران و جوانان این مرز و بوم بود که توانست این منطقه را به خاک وطن باز گرداند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اهمیت نام و یاد شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدای انقلاب است که در سراسر گیتی پرچم اسلام خواهی برافراشته شده و استکبار جهانی را مأیوس کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار