عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

مشکلات کشور با فریادهای احساسی رفع نمی‌شوند

«موسوی» گفت: مشکلات کشور با فریادهای احساسی رفع نمی‌شوند؛ بلکه باید برای رفع مشکلات، طرح و ایده داشت.
کد خبر: ۵۲۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷ - 18June 2022

مشکلات کشور با فریادهای احساسی رفع نمی‌شوند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «سیدنظام‌الدین موسوی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز در همایش بزرگداشت شهید دکتر چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار  داشت: شخصیت شهید چمران، یک شخصیت بزرگ است؛ زیرا ایشان اگرچه شایستگی‌های علمی فراوانی داشت و در دانشگاه‌های غرب، تحصیل کرده بود اما به غرب، دل نبست و به کشور آمد تا تعهد و تخصص خویش را در خدمت به انقلاب اسلامی ایران، قرار دهد.

وی با بیان اینکه شخصیت شهید چمران از نظر علمی یک شخصیت بسیار ارزشمند دانشگاهی بود که از توانمندی‌های شخصیتی و علمی برای خدمت به مردم استفاده می‌کرد، افزود: در زمانه‌ای که دنیا بین بلوک شرق و غرب (مارکسیسم و لیبرالیسم) تقسیم شده بود بزرگانی همچون شهید چمران، راه دین و اسلام را انتخاب کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید چمران، در مسیر اسلام، امامت، ولایت و روحانیت بود؛ شهید چمران، یک چریک مبارز و ذوب در ولایت بود، ادامه داد: شهید چمران به عنوان شاگرد مکتب حضرت امام (ره)، به مشارکت مردم و حضور مردم در صحنه‌ها، باور و اعتقاد داشت و به همین علت، اقدام به تشکیل گروه‌های چریکی مردمی در اوایل دوران دفاع مقدس کرد تا با دشمنان اسلام، مبارزه کنند.

موسوی با بیان اینکه شهید چمران، پیرو راستین تفکر حضرت امام خمینی (ره) بود؛ تفکری که برپایه آگاهی‌بخشی به مردم و حضور مردم در انواع صحنه‌ها، بنا نهاده شده است، افزود: شهید چمران، فقط اهل شعار نبود بلکه اهل عمل بود و یک شخصیت پیشرو در ابعاد مختلف داشت که برای همه‌ ما به‌ ویژه اساتید بسیجی، باید الگوی همه‌جانبه باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه جایگاه نهاد دانشگاه در ترویج تفکر و راه شهید چمران، یک جایگاه بسیار مهم و اثرگذار است، گفت: نهاد دانشگاه و سازمان بسیج اساتید بایستی روز به روز، براساس مسئله‌محوری و موضوع‌محوری، ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان در راستای جنبش نهضت نرم‌افزاری برای رفع مشکلات را ارائه و تقویت کنند.

وی افزود: بخشی از مشکلاتی که در کشور داریم هزینه‌ استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان است؛ بخشی از مشکلات هم محصول ناکارآمدی‌هاست که بایستی تلاش کنیم رفع شوند؛ بخش دیگری از مشکلات هم ناشی از معضلات فرهنگی و اجتماعی و عدم ورود بخشی از نخبگان برای حل مسائل است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خاتمه گفت: مشکلات، با فریادهای احساسی رفع نمی‌شوند؛ بلکه باید برای رفع مشکلات، طرح و ایده داشت و پیگیری‌های کافی مسئله‌محور را انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار