مسئول دانشنامه دفاع مقدس لرستان:

کتاب «دانشنامه؛ چیستی و چگونگی» به چاپ رسید

«خسروی» گفت: کتاب «دانشنامه؛ چیستی و چگونگی» با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، توسط انتشارات ستارگان آسمان به چاپ رسید.
کد خبر: ۵۲۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ - 19June 2022

کتاب «دانشنامه؛ چیستی و چگونگی» به چاپ رسید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، «علی خسروی»‌ مسئول دانشنامه دفاع مقدس لرستان در جمع خبرنگاران از چاپ کتاب «دانشنامه چیستی و چگونگی (شیوه‌نامه علمی دانشنامه دفاع مقدس)» خبر داد و اظهار داشت: این کتاب خرداد امسال از سوی انتشارات ستارگان آسمان خرم‌آباد در قطع رقعی و در ۱۸۶ صفحه به چاپ رسیده است.

وی افزود: دفاع مقدس مهمترین بخش از تاریخ انقلاب اسلامی است که تهیه دانشنامه‌ای علمی و جامع از دوره هشت ساله دفاع مقدس یک ضرورت علمی و از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دست‌اندرکاران و مسئولین مرتبط با مسئله دفاع مقدس، به‌ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

خسروی با بیان اینکه مسئله دفاع مقدس یک حادثه کم‌نظیر و از برخی جهات، بی‌نظیر در دنیا است، افزود: به همین جهت ساختار و قواره دانشنامه آن نیز باید متفاوت و مختص عناصر تشکیل‌دهنده این گنج عظیم، متنوع و عمیق باشد.

مسئول دانشنامه دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: با مشاهده و ارزیابی دستورالعمل‌های ابلاغی و برخی شیوه‌نامه‌های موضوعی که از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ شده و همچنین اطلاع و گزارش‌گیری از فعالیت‌های انجام شده مرکز و برخی استان‌ها، با وجود تلاش و اقدامات انجام شده مجریان آنها و صرف منابع و هزینه‌های مختلف، دارای اشکالات و نواقص جدی بودند، بنابراین خلاء یک شیوه‌نامه علمی، جامع و کاربردی ویژه دفاع مقدس احساس شد.

وی به تشکیل کارگروه علمی ـ ادبی دفاع مقدس لرستان اشاه کرد و ادامه داد: این کار گروه‌ در سال ۱۳۹۹ با حضور  جمعی  از بهترین اساتید ادبیات دانشگاه‌های استان لرستان تشکیل شد و کار تهیه این اثر با استفاده از ده‌ها منبع علمی و سازمانی انجام شد.

نویسنده کتاب چیستی و چگونگی دانشنامه دفاع مقدس لرستان خاطر‌نشان کرد: معتقدیم که این شیوه‌نامه هر چند یک کار ابتکاری و جدید در موضوع دفاع مقدس است؛ به‌طور واضح و حتم، نیاز به تکمیل و رفع نواقص احتمالی دارد، بنابراین از همه پژوهشگران، محققین، اساتید دانشگاه‌ها، مسئولان و دست‌اندرکاران دفاع مقدس و دانشنامه تقاضا داریم با نگاه نقادی و کارشناسی با ارسال نظرات خود ما را در ارتقا کیفیت و کمیت این اثر یاری کنند.

 خسروی گفت: رونمایی کتاب« دانشنامه؛ چیستی و چگونگی» به زودی با حضور مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌و مسئولان استانی در لرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار