نماینده مجلس مطرح کرد؛

ایران محور ترانزیت آسیای میانه به خلیج فارس

فرخی گفت: ایران با داشتن موقعیت استراتژیک در متصل کردن کشور‌های آسیای میانه به کشور‌های حاشیه خلیج فارس ظرفیت خوبی محوریت ترانزیت صادرات و واردات منطقه دارد.
کد خبر: ۵۲۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 20June 2022

ایران محور ترانزیت آسیای میانه به خلیج فارس

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «رسول فرخی میکال» نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی در سیاست خارجی به دنبال گسترش تعامل با همه کشور‌های جهان به ویژه همسایگان است و دولت سیزدهم هم در راستای سیاست‌های کلی نظام، در تعامل با همسایگان و تقویت دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است.  

نماینده مردم لاهیجان با بیان اینکه ایران با داشتن ۱۵ همسایه در محیط پیرامونی‌اش از ظرفیت خوبی برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری برخوردار است، تصریح کرد: ایران با داشتن موقعیت استراتژیک در متصل کردن کشور‌های آسیای میانه به کشور‌های حاشیه خلیج فارس ظرفیت خوبی محوریت ترانزیت صادرات و واردات منطقه دارد توجه به این حوزه می‌تواند در خنثی کردن تحریم‌ها اثر گذار باشد و بخش مهمی از نیاز‌های کشور را تامین کند.

فرخی میکال با بیان اینکه توسعه روابط همسایگی اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است گفت: گسترش مناسبات اقتصادی یکی از اقدامات دولت آیت الله رییسی است، دولت در تلاش است، از این سازو کار برای تامین منابع مالی و ارزی کشور و حل مشکلات اقتصادی در شرایط تحریمی، استفاده کند.

نماینده مرد لاهیجان بیان داشت: با شروع به کار دولت سیزدهم، دیپلماسی اقتصادی دولت فعال شد و حجم مبادلات اقتصادی ایران با کشور‌های منطقه و همسایگان از جمله تاجیکستان، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان افزایش یافت، این امر می‌تواند در رونق اقتصاد کشور تاثیر گذار باشد.

عضوکمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد:دولت باید در راستای تنظیم برنامه اساسی و مدون هماهنگ با اسناد بالا دستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف اقتصادی حرکت کند و با توجه به وضعیت کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

نماینده مردم لاهیجان بیان داشت: سیاست همسایگی با محوریت دیپلماسی، ابزاری برای تقویت ثبات، افزایش رفاه، ارتقای امنیت و تامین منافع مشترک کشورهاست و توجه به این حوزه می‌تواند دستاورد‌های خوبی برای کشور داشته باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها