نماینده ولی فقیه در لرستان:

دفاع مقدس یک نقشه‌ی راه است که باید بر اساس آن حرکت کنیم

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: دفاع مقدس یک نقشه‌ی راه است که باید بر اساس آن حرکت کنیم و این مقطع از تاریخ، در درون خودش یک گنجینه دارد که باید نسل کنونی ما و نسل آینده ما با این دوره‌های ناب آشنا شوند.
کد خبر: ۵۲۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ - 20June 2022

دفاع مقدس یک نقشه‌ی راه است که باید بر اساس آن حرکت کنیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: وضیعت موزه دفاع مقدس لرستان و تلاش‌های همه کسلانی‌که از آغاز تاکنون برای این مرکز فرهنگی تلاش کردند قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه این تلاش‌ها در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی ثبت و ضبط است، افزود: شهدا ما را صدا می‌زنند و برای ما پیام داردند؛ پیام شهدا این است که از اتفاقات گذشته ناراحت نباشید و نسبت به راهی که دارید ترس نداشته باشید.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: این پیام یک پیام قرآنی است که باید در قالب هنر، تالیف کتاب شعر و ... آن را نشان بدهیم و به شکل و شیوه‌های مختلف به نسل کنونی و نسل آینده انتقال دهیم.

نماینده ولی فقیه  در لرستان با بیان اینکه دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ است، تصریح کرد: باید فراتر از تاریخ هشت ساله به موزه دفاع مقدس نگاه کرد هم به جهت محتوایی و هم به جهت ظاهری چرا که استان لرستان به‌ویژه در قرن معاصر همواره در مبارزات انقلابی نمونه‌هایی دارد  که آثاری از آنها نیز به یادگار مانده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی مربوط به تاریخ لرستان است حتی می‌تواند نگاهی هم به تاریخ ایران داشته باشد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اهمیت محتوی سازی  موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس، بیان کرد: بخشی از عکس‌ها و اسناد مربوط به دوران مبارزات انقلابی و دفاع مقدس در دست افراد و خانواده هاست که  در دیدارها با این عزیزان در خصوص حفظ و نگهداری این آثار و یا اسکن شده آنها در موزه دفاع مقدس صحبت شود.

وی با بیان اینکه همه ادارات و دستگاه ها در دفاع مقدس نقش داشته اند، گفت: بخشی از اسناد و مدارک مرتبط با دفاع مقدس نیز از طریق ادارات باید جمع آوری شود.

حجت الاسلام شاهرخی زبان هنر را بهترین  ابزار برای نشان دادن دستاوردهای دفاع مقدس دانست و ادامه داد: دفاع مقدس یک نقشه‌ی راه است که باید بر اساس آن حرکت کنیم و این مقطع از تاریخ، در درون خودش یک گنجینه  دارد که بایستی نسل کنونی ما و نسل آینده ما با این دوره های ناب آشنا شوند.

وی گفت: دفاع مقدس نشان داد هر کشوی که  بخواهد منابع اش حفظ شود، باید تکیه اش بر منابع مادی و طبیعی داخلی خوش باشد.

امام جمعه خرم آباد گفت: دفاع مقدس محل رویئدن، خود باوری و ایثار بود که یک مکانی نیاز است که همه آثار دفاع مقدس در آنجا جمع آوری  و متمرکز شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها