تصویب مشارکت راهبردی اتحادیه اروپا با شورای همکاری خلیج فارس

اتحادیه اروپا مشارکت راهبردی با اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت راهبردی با شورای همکاری خلیج فارس را تصویب کرده است.
کد خبر: ۵۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ - 21June 2022

تصویب مشارکت راهبردی اتحادیه اروپا با شورای همکاری خلیج فارسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از ایندیپندنت، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از مشارکت راهبردی با شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

در این ارتباط، شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود در لوگزامبورگ گفت بروکسل بدنبال مشارکت راهبردی با شورای همکاری خلیج فارس و اعضای آن است، چون همکاری عمیق میان اتحادیه اروپا و شرکای حوزه خلیج فارس اولویت مهم اتحادیه اروپا در جهت منافع مشترک برای رسیدگی به چالش‌های جهانی و منطقه‌ای می‌باشد.

دو روز پیش از این نیز، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای نقشه راه مشارکت استراتژیک با شورای همکاری خلیج فارس را در موضوعات مختلف اعلام کرده بود.

تغییرات آب‌وهوایی، حرکت به سوی انرژی پاک، امنیت انرژی و رسیدگی به نیاز‌های انساندوستانه و توسعه جهانی و همچنین چالش‌های امنیتی مهمترین حوزه‌های مشارکت راهبردی اروپا و شورای همکاری خلیج فارس عنوان شده است.

عربستان سعودی، کویت، قطر، عمان، بحرین و امارات متحده عربی، شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به شمار می‌روند و نکته قابل توجه آن است که تصویب مشارکت راهبردی اتحادیه اروپا با شورای همکاری خلیج فارس در آستانه سفر «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا به عربستان و دیگر کشور‌های منطقه صورت گرفته است.

پیشتر منابع خبری از سفر قریب الوقوع «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و دیدار وی با مقامات این کشور خبر داده بودند و روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک مسئول در دولت آمریکا اعلام کرد که بایدن سفر به ریاض را به سفر اروپایی و خاورمیانه خود اضافه خواهد کرد. نیویورک تایمز افزود که اقدامات برای تنظیم این سفر که قرار است اواخر ماه ژوئن میلادی (اواسط تیرماه) انجام شود و بایدن طی آن با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار خواهد کرد، در حال انجام است. شورای همکاری خلیج فارس راتصویب کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار