رزمنده دوران دفاع مقدس روایت کرد؛

تقیّد شهید «محمدصادق صدقی» به انجام مستحبات در جبهه

همرزم شهید «محمدصادق صدقی» خاطره‌ای تقیّد این شهید والامقام به انجام مستحبات در جبهه را روایت کرده است.
کد خبر: ۵۲۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۴ - 23June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، قرار گرفتن در موقعیت‌های سخت جنگی در دوران هشت سال دفاع مقدس، هیچ‌گاه رزمندگان را از پرداختن به معنویات و اعمال مذهبی باز نمی‌داشت؛ بلکه بندگی و عبودیت آن‌ها را بیش‌تر می‌ساخت.

«یونس محمودزاده» از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، نمونه‌ای از این تقید و پایبندی رزمندگان و به‌ویژه شهدای گران‌قدر به اعمال مستحبی در کنار انجام واجبات را در قالب خاطره‌ای از سردار شهید «محمدصادق صدقی» معاون تدارکات لشکر ۳۱ عاشورا روایت کرده است:

«قبل از عملیات «والفجر ۸» در موقعیت «چنانه» مشغول آموزش بودیم؛ شهید بزرگوار «محمدصادق صدقی» به غیر از انجام واجبات، مقید به انجام مستحبات نیز بود؛ به‌ویژه نماز شب و غسل جمعه. در آن منطقه چون از نظر آب در مضیقه بودیم، جهت آشامیدن و دستشویی آب کمی در اختیار داشتیم و جهت استحمام آبی نداشتیم.

یک روز جمعه لباس‌هایش را در داخل چفیه پیچید و زیر بغلش گرفت و با یک پایش که از ناحیه قوزک قطع شده بود، لنگان به راه افتاد. گفتیم «کجا می‌روید؟»، جواب داد: «می‌روم تا آبی پیدا کنم و غسل جمعه انجام دهم». گفتیم: «واجب نیست»؛ ولی پاسخ داد: «چون من همیشه غسل جمعه می‌کنم و ترک نکرده‌ام، نمی‌خواهم قطع شود». صبح زود رفت و نزدیکی‌های ظهر برگشت، رفته بود مقر ارتش در حمام آن‌جا غسل جمعه را انجام داده و برگشته بود».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها