معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد؛

تصویب ۲۹۰ مصوبه در قرارگاه اجتماعی شهرداری/ توسعه نگهداری مراکز نگهداری معتادین با همکاری سپاه و قراجا

توکلی زاده با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳ جلسه قرارگاه اجتماعی برگزار شده است، گفت: تاکنون ۲۹۰ مصوبه در این قرارگاه به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۵۳۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ - 21June 2022

تصویب ۲۹۰ مصوبه در قرارگاه اجتماعی شهرداری/ توسعه نگهداری مراکز نگهداری معتادین با همکاری سپاه و قراجابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، محمدامین توکلی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در هفتاد و دومین شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در دوره‌ گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی شش جلسه با سران قوا در خصوص آسیب‌های اجتماعی داشتند.

وی اظهار داشت: تعداد معتادان متجاهر تهران از ۱۰ هزار نفر در سال‌های گذشته به ۲۱ هزار معتاد رسیده که این نشان دهنده این است که در یک چرخه در حال افزایش است.

توکلی زاده، طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد را از جمله آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: طبق اولویت بندی موضوع معتادین متجاهر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران افزود: بدون نظام قرارگاهی امر مقابله با معتادین متجاهر پیش نمی رفت چرا که موضوع آسیب های اجتماعی به صورت زنجیره هستند.

وی با بیان اینکه امروز ستاد مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهرداری راه‌اندازی شده است، گفت: برای برطرف کردن‌مشکلات حوزه اجتماعی سه ضلع شهرداری، سازمان‌هاو دستگاه‌ها و مردم (سازمان‌های مردم نهاد، مراکز ماده ۱۶ و ...) تشکیل شد و این سه ضلع اساس قرارگاه اجتماعی شدند.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: در زمان آقای قالیباف زیر ساخت‌های خوبی در امر آسیب‌های اجتماعی به وجود آمد اما با مرور زمان فرسوده شده که در حال ترمیم ان‌ها هستیم.

توکلی زاده با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳ جلسه قرارگاه اجتماعی برگزار شده و هر هفته یکشنبه با حضور شهردار این جلسه برگزار می‌شود، گفت: تاکنون ۲۹۰ مصوبه در این قرارگاه به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه معتادان متجاهر دارای بیماری و زخم‌های باز، کودکان با سن پایین و زنان داشتیم، گفت: شهرداری در این سه حوزه مسئولیت بیشتری برعهده دارد‌.

معاون شهردار تهران ادامه داد: هم اکنون مرکز نگهداری معتادین دارای زخم باز توسط شهرداری تهران راه‌‌اندازی شده است؛ همچنین مرکزی برای نگهداری معتادین با سن کم و سن زیاد راه‌اندازی شده است.

توکلی زاده افزود: برای نگهداری معتادین متجاهربا کمک پلیس، سپاه پاسداران و مراکز ماده ۱۶ مراکز جدیدی برای نگهداری معتادین متجاهر راه‌اندازی شده است؛ همچنین در مناطقی که موضوع حادتر بوده قرارگاه منطقه‌ای تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار