برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در تبریز+ تصاویر

نشست هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.   
کد خبر: ۵۳۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 21June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، نشست اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با موضوع هم‌اندیشی در خصوص جهاد تبیین، امروز (سه‌شنبه) به میزبانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد.

امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در این نشست، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت «مصطفی چمران» و تبریک روز بسیج اساتید، گزارشی از آخرین روند تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی و نشست اخیر مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرهای مشهد و تهران ارائه کرد.

وی همچنین به راه‌اندازی گروه مجازی اساتید درس دفاع مقدس در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: سه هدف عمده نظام سلطه در برهه کنونی عبارتند از هجمه و تخریب علیه شعائر انقلاب اسلامی، تحریف تاریخ دفاع مقدس و تطهیر خاندان پهلوی، که این سه محور در رسانه‌های گوناگون به‌ویژه در فضای مجازی دنبال می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: لازم است با برنامه‌ریزی صحیح، گام‌های عملی در این خصوص برداشته شود و در این میان به نقش فضای مجازی توجه ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حفظ اقتدار نیروهای مسلح یکی از اهداف مهم اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی است، گفت: وحدت و یگانگی میان نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه یکی از عوامل مهم پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود؛ بنابراین در مرور و تدریس تاریخ دفاع مقدس، این موضوع نباید فراموش شود.  

در ادامه این نشست، اساتید به بحث و تبادل نظر در خصوص بهبود کیفیت تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و ارائه راهکارها درباره رفع مشکلات عملی موجود در این حوزه پرداختند.

حاضرین همچنین مواردی را جهت ارتقاء کیفی و گسترش تعامل مدرسان تصویب کردند که برگزاری مرتب جلسات هم‌افزایی بین اساتید با تعیین موضوعات مشخص در طول سال، ایجاد وحدت رویه در تدریس، تولید محتوا، ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در مدارس برای دانش‌آموزان و نیز بازنگری در محتوای کتاب‌ها و به‌روزرسانی مطالب مربوط به جبهه مقامت اسلامی، از آن جمله بودند. ‌

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار