مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم اسلامی خراسان رضوی:

کتابخانه‌های عمومی بستر مناسب ترویج فرهنگ دینی هستند

حجت‌الاسلام «دعائی» گفت: کتابخانه‌های عمومی از ظرفیت مناسبی برای دسترسی آسان مردم به آثار فاخر در راستای سلامت جامعه و ترویج علوم دینی برخوردار هستند.
کد خبر: ۵۳۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ - 21June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در راستای گسترش روابط فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی و موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان به امضای حجج‌اسلام «علی‌اکبر سبزیان» و «سید محمدحسن دعائی» رسید.

حجت‌الاسلام دعائی در این مراسم با بیان اینکه اسلام هیچ ارزشی را بالاتر از علم نمی‌داند، اظهار داشت: علم نافع، قداستی الهی دارد که از علم توحیدی سرچشمه می‌گیرد. علمای بسیاری بر این مسئله اتفاق نظر دارند که علوم صرف و تجربی جزیی از علوم دینی هستند و لازم نیست حتما در روایات و احادیث به دنبال علوم دینی بود.

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان با اشاره به فعالیت‌های این موسسه گفت: حرکت موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی در جامعه با نگاه جامعه‌سازی و تمدن‌سازی به اسلام و با توجه به مأموریت این موسسه در جبهه دوم، است.

وی تصریح کرد: سعی بر این است با تولید محتوا و با استفاده از علوم دینی راهکارهای مناسبی را برای حل مشکلات زندگی در عرصه‌های مختلف پیش روی مردم قرار داد.

دعائی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی از ظرفیت مناسبی برای دسترسی آسان مردم به آثار فاخر در راستای سلامت جامعه و ترویج علوم دینی برخوردار هستند.

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان ابراز امیدواری کرد بتوان فرهنگ علم و علم‌آموزی را با گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه ایمانی تقویت کرد.

حرکت پرشتاب ترویج فرهنگ کتابخوانی با گسترش روابط

حجت‌الاسلام سبزیان نیز در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی متولیان اصلی کتاب و کتابخوانی هستند، بیان داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به لحاظ ساختار و نیروی انسانی از ظرفیت‌های بالایی برای تولیت حوزه کتاب و کتابخوانی برخودار است و لذا این نهاد در حاکمیت و ساختار نظام برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تعیین شده است.

وی به تغییر کاربری کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: امروزه کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان فرهنگسراهای اجتماعی و مراکز آموزشی غیررسمی به‌صورت رویدادمحور در حال پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی جامعه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام را موسسه‌ای نخبه در سطح ملی و بین‌المللی دانست و گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه برای مجموعه کتابخانه‌های عمومی این فرصت را فراهم آورده است تا در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت پرشتاب‌تری را دنبال کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها