امام جمعه سرپل‌ذهاب:

انقلاب اسلامی به سمت تمدن‌سازی حرکت می‌کند

حجت‌الاسلام «فاطمی‌نسب» گفت: انقلاب اسلامی ما برخلاف میل استکبار جهانی به سمت تمدن‌سازی و وصل شدن به انقلاب جهانی امام زمان (عج) حرکت می‌کند و ما باید پیاده نظام این حرکت باشیم.
کد خبر: ۵۳۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ - 21June 2022

دشمن به دنبال گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت از جوانان و نوجوانان کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین «جواد فاطمی‌نسب» امام جمعه «سرپل‌ذهاب»، در یادواره شهدای جامعه عشایری که امروز (سه‌شنبه) با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در قرارگاه فرهنگی، اجتماعی حضرت ولیعصر (عج) سرپل‌ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: شهدا با خون خود، درخت نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و امروز همه مردم از نعمت این شجره‌ طیبه برخوردار هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی امروز به برکت رهبری امامین انقلاب و خون شهدا، تبدیل به الگویی شده که آزادگان جهان در هر نقطه از دنیا به‌دنبال اجرای تفکرات امامین انقلاب و مبانی انقلاب اسلامی ایران در کشور‌های خود هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نسب بیان داشت: زمانی که دنیای استکبار برای متوقف کردن انقلاب اسلامی اقدام کردند، امام راحل دستور حضور در جبهه‌ها را دادند و ملت ایران به ندای امام لبیک گفتند و یکی از قشر‌هایی که بلافاصله در میدان نبرد حاضر شدند، عشایر غیور ایران اسلامی بودند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با بیان این‌که اگر اتحاد، همدلی، برادری و اخوت اقشار مختلف مردم و احساس تکلیف نخبگان و فرماندهان عالی نظامی در دفاع مقدس نبود، قطعاً این پیروزی حاصل نمی‌شد، گفت: امثال شهید چمران از بزرگترین دانشگاه‌های علمی جهان بلند شده و تمام موقعیت اجتماعی خود را رها کرده و در جبهه حضور یافتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نسب افزود: در استان کرمانشاه شهدایی از فرق و مذاهب مختلف اسلامی خون خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که این خون نماد همدلی و وحدت و برادری مردم بود و اجازه ندادند استکبار و صدام ملعون به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: بعد از شکست صدام و ابرقدرت‌های مستکبر جهان، محرومیت‌ها و محدودیت‌های جامانده از رژیم سابق و خسارت‌ها و ویرانی‌های جنگ تحمیلی روی هم انباشته شده بود؛ اما با همدلی مردم و مسئولان، کشور آباد شد و امروز در اوج قله‌های عزت و اقتدار قرار داریم.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، امروز بار دیگر در برابر ما صف‌آرایی کردند، اما به دلیل اقتدار و توان نیرو‌های مسلح کشور، جرأت رویارویی نظامی را با کشور ندارد؛ از این رو اعتقادات و ایمان و وحدت و برادری ما را نشانه گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن جنگ تمام‌عیار ترکیبی را علیه نظام راه انداخته است تا مردم را در برابر حاکمیت، رهبری و نظام قرار دهد و از آینده کشور ناامید کند و به مردم القا کند که انقلاب اسلامی توان رفع مشکلات را ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نسب بیان کرد: همه ما می‌دانیم که در کشور ما مشکلاتی همچون بیکاری، تورم، گرانی، پایین بودن آمار ازدواج و نرخ فرزندآوری وجود دارد؛ همچنان که در کشور‌های توسعه‌یافته هم مشکلات وجود دارد.

وی با بیان اینکه تئوری و تعهد ما این است که در کنار هم تلاش کنیم و نگذاریم که دشمن به اهداف خود برسد، گفت: عهد دولتمردان و مسئولان کشور بر این است که مشکلات را حل کنند و ما هم از مسئولان می‌خواهیم که مشکلات کشور به‌خصوص مشکلات اقتصادی مردم را با جامع‌ترین برنامه‌ها در سریعترین زمان مرتفع کنند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب اضافه کرد: دولتمردان وعده رفع مشکلات را دادند و در همین چند ماه گذشته از عمر دولت، اقدامات خوب و زیربنایی را در کشور انجام داده‌اند؛ ولی ما از مسئولان انتظار داریم که مشکلات و گرفتاری مردم را رفع کنند.

وی گفت: مردمی که ۴۳ سال پای انقلاب اسلامی ایستاده و از آرمان‌ها و ارزش‌های آن دفاع کرده‌اند، زیبنده این نیستند که مشکل بی‌آبی داشته و از نعمت گاز محروم باشند و در این شرایط آب و هوایی، با قطعی برق در فصل گرما مواجه شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نسب گفت: ما براساس تفکرات امامین انقلاب شهروند درجه یک و درجه ۲ نداریم و همه مردم باید از بهترین خدمات برخوردار باشند.

وی اذعان داشت: اگر شهدای عشایر و شهید چمران‌ها در عصر ما زندگی می‌کردند، بازهم راه دفاع از انقلاب اسلامی را انتخاب می‌کردند تا زمانی‌که به شهادت می‌رسیدند؛ چون کشور، کشور پرافتخاری است و نظام ما نظام الهی و هدف ما مقدس است.

امام‌جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: دشمن به دنبال گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت از جوانان و نوجوانان کشور است؛ لذا بر همه مردم واجب است که مدافع انقلاب و ارزش‌ها اسلامی باشیم و در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امروز دستور به جهاد تبیین می‌دهند؛ بنابراین وظیفه همه ما است که در مسیر جهاد تبیین قدم برداریم.

وی با بیان این‌که حضور ما در مجالس شهدا تکلیف ما را که شناخت شهدا و راه شهدا و قرارگرفتن در مسیر آن‌ها شده است، سنگین‌تر می‌کند، بیان داشت: انقلاب اسلامی ما برخلاف میل استکبار جهانی به سمت تمدن‌سازی و وصل شدن به انقلاب جهانی امام زمان (عج) حرکت می‌کند و ما باید پیاده نظام این حرکت باشیم تا در برابر شهدا سربلند باشیم.

شهدای عشایر نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند

سرهنگ پاسدار «مجتبی کاکایی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل‌ذهاب نیز در این مراسم، با بیان این‌که نقش عشایر در حفظ امنیت و آرامش مرز‌های کشور بسیار مهم است، اظهار داشت: عشایر غیور ایران اسلامی نخستین گروه‌هایی بودند که از تجهیزات خود در دوران جنگ تحمیلی برای مقابله با دشمنان بعثی استفاده کرده و به دفاع از آب و خاک کشور پرداختند.

وی افزود: همچنین شهدای عشایر نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند و تقدیم ده‌ها هزار شهید از جامعه عشایر کشور مبین این اهمیت است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل‌ذهاب گفت: عشایر غیور ما امروز نیز با دفاع از مرز‌های کشور و با دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، راه شهدای خود را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار