رئیس جمعیت هلال احمر خواستار شد؛

اقدام فوری صلیب سرخ برای رفع آثار منفی تحریم‌ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

کولیوند با اشاره به آثار منفی تحریم‌ها بر اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند، به‌ویژه در حوزه دارو و تدارکات پزشکی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌ احمر خواست تا اقدامی فوری و عملی برای حل این مشکل انجام دهند.
کد خبر: ۵۳۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ - 21June 2022

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، پیرحسین کولیوند در سخنرانی خود در نشست‌های اساس‌نامه‌ای ۲۰۲۲ ژنو، درباره لزوم راه‌حل‌های آینده‌گرا در سیاست‌گذاری‌ها اظهار داشت: تجربه همه‌گیری جهانی کرونا، شکنندگی جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم، نمایان ساخت و نشان داد تا چه اندازه به نوآوری‌ و راه‌حل‌های استراتژیک و آینده‌گرا در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تلاش برای ارائه خدمات بشردوستانه‌ نیاز داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر با طرح پیشنهاد ایجاد فضایی ویژه برای آمادگی پاسخگویی به سوانحی مثل همه‌گیری، افزود: با توجه‌ به آثار منفی تحریم‌ها بر اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند، به‌ویژه در حوزه دارو و تدارکات پزشکی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌ احمر تقاضا داریم که اقدامی فوری و عملی برای حل این مشکل انجام دهد همچنین به طور رسمی اثرات منفی تحریم‌ها بر فعالیت‌های بشردوستانه را در گزارش‌ها و آرشیوهای خود ثبت کند.

کولیوند گفت: کرونا تنها خطر بیولوژیکی جهانی نبوده و نخواهد بود که با آن روبه‌رو هستیم؛ بنابراین باید فضای ویژه‌ای را برای چنین خطراتی به‌منظور توسعه استراتژی بشردوستانه و پاسخگویی و آمادگی در برابر سوانح اختصاص دهیم. در چارچوب سندی درباره کاهش خطر سوانح که کشورهای جهان که در سال ۲۰۱۵ آن را تصویب کردند، به‌درستی خطرات بیولوژیکی مانند کووید ۱۹ را در فهرست خطراتی که باید در سیستم‌های مدیریت سوانح و کاهش خطر در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در نظر گرفته شود، مورد تشخیص قرار داده و گنجانده است.

وی با تاکید بر اینکه هلال‌ احمر ایران نقشی محوری در مقابله با بحران کووید ۱۹ در ایران ایفا کرده است، اظهار داشت: هلال‌ احمر ایران با بسیج کامل ظرفیت‌های نهادی و عملیاتی خود از جمله سامانه آمادگی و پاسخگویی به سوانح، جوانان و داوطلبان و همچنین ارتباط و دسترسی به اقشار آسیب‌پذیر، در مقام یک نهاد معین دولت، افزایش آگاهی عمومی و به‌اشتراک‌گذاری دانش، در سراسر کشور در مورد راه‌های پیشگیری و مهار شیوع کووید ۱۹، غربالگری افراد آسیب‌دیده و ارائه تجهیزات حفاظت فردی، واکسن موردنیاز را برای میلیون‌ها تن فراهم ساخته است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: با توجه‌ به گستره وسیع اثرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا، معتقدیم که باید اثرات درازمدت این‌گونه بحران‌ها را نیز مد نظر قرار دهیم و تا جایی که می‌توانیم با هماهنگی مقامات دولتی، به مردم آسیب‌دیده کمک کنیم تا آسیب‌پذیری‌های به‌جامانده ناشی از همه‌گیری را کاهش و از بحران‌های آتی پیشگیری کرده یا آن‌ها را مهار کنیم.

کولیوند با اشاره به این تجربیات ارزنده جمعیت هلال‌ احمر در زمان کووید ۱۹، آمادگی هلال‌ احمر ایران برای اشتراک‌گذاری این تجربه‌ها با شرکا در فدراسیون و نهضت را اعلام کرد.

بنابراین گزارش، نشست‌های اساس‌نامه‌ای ۲۰۲۲ فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر از ابتدای هفته در ژنو آغاز شده و تا روز جمعه سوم تیر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار