رئیس سازمان بسیج اساتید استان یزد:

رسالت اصلی امروز ما الگوسازی از اساتید بسیجی است

«دهقانی اشکذری» گفت: رسالت اصلی امروز ما الگوسازی از اساتید بسیجی شاخص مانند دکتر شهید چمران است.
کد خبر: ۵۳۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ - 21June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محمدرضا دهقانی اشکذری» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و رئیس سازمان بسیج اساتید استان یزد در نشست خبری به مناسبت روز بسیج اساتید ضمن گرامیداشت یاد اساتید شهید کشور و استان یزد، اظهار داشت: رسالت اصلی امروز ما الگوسازی از اساتید بسیجی شاخص مانند شهید دکتر «چمران» است.
 
وی افزود: اولین پیام شهید چمران این بود که جهاد علمی در اولویت است و نگاه جهانی وی در سیر زندگی و مهاجرت‌های ایشان، دیگر ویژگی شهید بود که اهمیت نگاه امروز ما به تمدن جهانی را نشان می‌دهد.
 
دهقانی با اشاره به نگاه دکتر چمران به موضوع مهم رفاه مردم در زمان حضورش در لبنان پیش از هر اقدامی، این موضوع را درس امروز جامعه ما از این شهید بزرگوار خواند.
 
وی شخصیت چند بعدی شهید چمران را از دیگر ویژگی‌های وی خواند و گفت: امروز نیازمند ترکیب علم و ایمان در اساتید کشورمان با الگوبرداری از شهید چمران هستیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به اهتمام شهید چمران در مباجث سنت و مدرنیته به طور همزمان نیز اشاره کرد و گفت: تعهد این شهید نیز باید الگوی تمام علاقمندان به این مرز و بوم باشد.
 
وی سردار شهید سلیمانی را نسخه دیگری از شهید چمران خواند و گفت: این شهید بزرگوار نیز یک الگوی بزرگی است که باید هر چه بیشتر ویژگی‌های این شهید ارزشمند را در جامعه ترویج دهیم.
 
سردار شهید «الله‌دادی» برای اولین بار دفتر بسیج اساتید استان را در یزد راه‌اندازی کرد
 
مسئول سازمان بسیج اساتید استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این قشر در استان، بیان کرد: سردار شهید الله‌دادی برای اولین بار دفتر بسیج اساتید استان را در پارک علم و فناوری یزد راه‌اندازی کرد و امروز این قشر در ۱۸ کارگروه تحصصی مشغول به فعالیت‌های علمی در راستای رفع مشکلات بخش‌های مختلف از جمله در حوزه صنعت است.
 
وی افزود: ۳۵ حلقه علمی نیز در این مرکز فعالیت دارد و طی آن اساتید و دانشجویان در قالب گروهی با تعریف طرح‌هایی پیرامون مشکلات و تحقیق در این موارد، برای رفع آن‌ها با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی اقدام می‌کنند.
 
دهقانی شبکه‌سازی خوب بسیج اساتید را پیوند اتصالی بین تمام دانشگاه‌هیان استان خواند و گفت: امروز این شبکه در جنگ ترکیبی بسیار راهگشاست.
 
این مسئول در پایان با بیان این که بسیج اساتید استان یزد دارای یک هزار عضو است، گفت: البته معتقدیم هر استادی که در هر گوشه از استان در حال فعالیت برای رفع مشکلات جامعه است و دل در گروی جمهوری اسلامی دارد، یک استاد بسیجی است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار