به همت حوزه هنری؛

فیلم سینمایی «هناس» در زنجان اکران ویژه شد

به همت حوزه هنری فیلم سینمایی هناس در زنجان اکران ویژه هنرمندان شد.
کد خبر: ۵۳۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ - 22June 2022

فیلم سینمایی «هناس» در زنجان اکران ویژه شدبه گزارش دفاع‌پرس در زنجان، فیلم سینمایی «هناس» با موضوع قصه ترور یک عشق مربوط به داستان شهادت دانشمند هسته‌ای کشور شهید «داریوش رضایی‌نژاد» به همت حوزه هنری و در سینما بهمن زنجان به نمایش درآمد.

داستان این فیلم آخرین روزهای زندگی شهید «داریوش رضایی نژاد» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه و نویسندگی احسان ثقفی و مهدیه عین‌اللهی تدوین و آماده  نمایش عمومی شده است.

مریلا زارعی، بهروز شُعیبی، سیاوش طَهمورث، وحید رهبانی، سولماز غنی، امین امیری و علیرضا نائینی از بازیگران این فیلم هستد.

«محمدرضا شفاه»‌، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هناس» در خصوص فیلم هناس اظهار داشت: خانواده شهید رضایی‌نژاد همکاری فوق‌العاده‌ای در ساخت فیلم داشتند و در واقع درک عجیبی که همسر شهید از این حوزه و اعتماد به تیم تولید فیلم داشتند را بدون اغراق می‌توانم بگویم برخی مدیران فرهنگی هم ندارند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هناس» درباره نحوه ساخت فیلم هم گفت: ما فیلم‌ساز هستیم، پس باید فیلم را دراماتیک بسازیم، پس طبیعی است که در این بین یک سری اغراق‌ها پیش بیاید تا قصه جذابیت خاص خودش را داشته باشد.

شفاه گفت: خانواده شهدا هم جزئی از این جامعه هستند و در برهه‌هایی از زندگی دچار دوراهی و شک و تردید می‌شوند و این موضوع در فیلم به تصویر کشیده شده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هناس» افزود: آنچه برای ما مهم بود و با استفاده از تجربه‌های قبلی به آن رسیدیم این بود که از منظری سراغ روایت این داستان برویم که حداقل تماس را با موضوعات حساسیت‌برانگیز داشته باشیم. ما یک روایت خانوادگی داشتیم و تمرکز اصلی داستان را هم روی روابط خانوادگی آن‌ها گذاشتیم.

در ادامه نیز حسین دارابی با اشاره به اینکه فیلم از دیدگاه همسر شهید روایت شده است و خوشبختانه روایتگری خوبی هم صورت گرفت، گفت: همراهی خانواده شهید رضایی‌نژاد در این فیلم فوق‌العاده بود و شما کمتر فیلمی را می‌بینید که خانواده به این شکل همراهی کند.

وی تصریح کرد: اگر دقت کرده باشید در همه جریان فیلم تهدیداتی رخ می‌دهد که همه آنها از دیدگاه همسر شهید به تصویر کشیده شده و این جذابیت دارد. در این فیلم قهرمان همسر شهید است که در پایان قهرمانانه از کادر خارج می‌شود و پایان فیلم در صحنه شهادت یعنی اینکه همسر شهید ادامه دهنده راه وی خواهد بود.

دارابی با اشاره به افزودن برخی از شخصیت‌ها از جمله فرهاد در فیلم گفت: به صورت طبیعی افرادی بودند که در مسیر موفقیت شهید را اذیت می‌کردند و بعضی از نقش‌ها همین کارکرد را در فیلم داشتند.

همسر شهید رضایی‌نژاد نیز در جریان نقد این فیم گفت: اگر ساخت این فیلم مرا تحت تاثیر قرار نمی‌داد، اصلا در ساخت آن همکاری نمی‌کردم.

پیرانی درباره تفاوت ظاهری شهید رضایی‌نژاد با بهروز شعیبی نیز گفت: شهید رضایی‌نژاد به لحاظ چهره زیبا بودند و به همین خاطر برای من مهم بود که چه کسی نقشی ایشان را بازی خواهد کرد، همینطور نقش خودم را، که البته انتخاب‌ها در این باره به خوبی اتفاق افتاد.

وی در ارتباط با تهدیدهای شهید رضایی‌نژاد نیز گفت: تلفن‌های تهدیدآمیز به شهید می‌شد، اما چون در فیلم من روایتگر هستم، من مورد تهدید قرار می‌گیرم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار