سردار نجاتی در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در مشهد با حضور 30 تشکل فرهنگی/ رونمایی از کتاب مناجات نامه شهدا/ افتتاح یادمان شهدای گمنام در سه نقطه از استان

در نمایشگاه هفته دفاع مقدس که به همت نیروهای مسلح مستقر در مشهد و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و فرهنگسرای پایداری برپا گردیده 30 تشکل فرهنگی که در حوزه دفاع مقدس کار می‌کنند فعالیت‌های خود را به نمایش می‌گذارند.
کد خبر: ۵۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ - 19September 2015

برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در مشهد با حضور 30 تشکل فرهنگی/ رونمایی از کتاب مناجات نامه شهدا/ افتتاح یادمان شهدای گمنام در سه نقطه از استان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سی و پنجمین سالروز هفته دفاع مقدس نشست خبری اصحاب رسانه با سردار نجاتی مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست سردار نجاتی با بیان اهمیت دفاع مقدس و نقش مردم در خلق این حماسه تاریخی گفت: ایام آغاز جنگ تحمیلی، که ملت ما آن را به دفاع مقدس تبدیل کردند و هرسال با عنوان هفته دفاع مقدس از آن یاد میشود در حقیقت به خاطر دستاوردهایی است که این دفاع به همراه داشته است. حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در خودباوری دینی و ملی تأثیر بسزایی دارد.

نمایشگاه هفته دفاع مقدس

وی در ادامه، با تشریح برنامههای این هفته در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برنامههای هفته دفاع مقدس در استان یک هفته زودتر آغاز میشود. اولین برنامه افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس است که امروز برگزار میشود. علت این آغاز زودهنگام هم، این است که چون در آخرین روزهای تابستان به سر میبریم و شهر مشهد میزبان جمع زیادی از زائرین حضرت رضا (ع) از اقصی نقاط کشور هستند بر آن شدیم تا با افتتاح این نمایشگاه زائرین حضرت ثامنالحجج (ع) نیز از این فرصت استفاده کنند. این نمایشگاه که در آن دستاوردهای نیروهای مسلح به نمایش گذاشته میشود مایه خوشحالی دوستان و باعث یاس و نابودی دشمنان خواهد شد. در این نمایشگاه که به همت نیروهای مسلح مستقر در مشهد و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و فرهنگسرای پایداری برپا گردیده 30 تشکل فرهنگی که در حوزه دفاع مقدس کار میکنند فعالیتهای خود را به نمایش میگذارند. عملیات کوهستان، دیوار آب، اجرای مانور عملیات کربلای 4 یادبود شهدای غواص، شهربازی مقاومت از بخشهای جذاب این نمایشگاه است.

برگزاری مراسم روز عرفه در زمین باغ موزه

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: روز 31 شهریور اولین روز از هفته دفاع مقدس است که رژه نیروهای مسلح را در سطح استان خواهیم داشت و در آن اقتدار نیروهای مسلح به نمایش گذاشته خواهد شد. در دومین روز از هفته دفاع مقدس که به روحانیت، علم و دانشپژوهی و سربازان نامگرفته و با روز عرفه مصادف شده است برنامه قرائت دعای عرفه را در زمین باغموزه دفاع مقدس استان خواهیم داشت. همچنین در این روز که روز اول مهر، و روز بازگشایی مدارس است زنگ مقاومت در مدارس استان نواخته میشود و معلمان کلاسهای خود را با قرائت وصایا و پیام شهدا آغاز میکنند.

تجلیل از پیشکسوتان عملیات ثامن الائمه(ع)

سردار نجاتی ادامه داد: روز سوم این هفته که به نام شهدا است و با عید قربان همزمان شده مردم همیشه درصحنه استان در مراسم عطرافشانی گلزار شهدا شرکت خواهند کرد. روز چهارم از همه اصناف استان دعوت کردیم علاوه بر تزئین محل کسب خود و تبلیغات محیطی نسبت به جمعآوری عملکرد نقش اصناف در دفاع مقدس اقدام کنند. در روز پنجم هفته دفاع مقدس، که روز شکست حصر آبادان است و نیروهای مسلح و بهویژه لشکر 77 پیروز خراسان که بعد از این عملیات به لشکر 77 پیروز ثامنالائمه (ع) تغییر نام داد و در این عملیات نقش بسیار مهمی را ایفا کردند مراسم گرامیداشتی بهمنظور تجلیل از پیشکسوتان این عملیات در لشکر 77 پیروز ثامنالائمه (ع) برگزار میشود.

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: روز ششم هفته دفاع مقدس که با بیداری اسلامی ارتباط دارد در نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان بخشی به این مهم اختصاص دادهشده است که در این روز فعالیت خواهد داشت و تأثیرات دفاع مقدس را بر بیداری اسلامی نشان خواهد داد. روز هفتم این هفته به پیشکسوتان نیروهای مسلح و جهادگران دفاع مقدس تعلق دارد و در این روز مراسم ویژهای برگزار خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی

سردار نجاتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامههای شاخص ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان خراسان رضوی تأکید کرد: ابلاغی از سوی دولت به تمام ادارات ابلاغشده است که در آن دستگاههای دولتی موظف شدهاند که عملکرد خود را در دفاع مقدس احصا کنند تا با تدوین آن، نقش خراسان در دفاع مقدس به جامعه ارائه گردد، در این هفته آغاز میشود. با اقدام شایسته شهردار و شورای شهر اسلامی شهر مشهد بخشی از زمین مجتمع تفریحی کوهسنگی به باغموزه دفاع مقدس اختصاص داده شد. در این خصوص طرح باغموزه توسط مشاور آمادهشده و تأمین اعتبار هم شده است که دریکی از روزهای هفته دفاع مقدس عملیات اجرایی آن آغاز میشود.

رونمایی از کتاب مناجات نامه شهدا و جغرافیای دفاع مقدس مشهد

وی اظهار داشت: رونمایی از کتاب مناجاتنامه شهدا را در این هفته خواهیم داشت. در این کتاب 400 فراز از مناجاتنامه شهدا که در وصایای آنها آمده است در ابعاد بزرگ و با کاربرد نمایشگاهی و با تلفیق خطاطی و نقاشی که بیانگر مفاهیم دفاع مقدس است توسط هنرمندان استان و کشور طراحیشده است. رونمایی از کتاب جغرافیای دفاع مقدس مشهد را خواهیم داشت. در این کتاب عکسهایی از نقاطی از شهر مشهد که در دفاع مقدس نقش پشتیبانی، اعزام و یا تشییع شهدا را ایفا کردند مانند حرم مطهر، راهآهن و معراج شهدا با یک توضیح مختصر و مفید دیده میشود.

افتتاح یادمان شهدای گمنام سه نقطه از استان

سردار نجاتی در بخش پایانی سخنانش گفت: افتتاح یادمان شهدای گمنام در شهر گلبهار، درگز و جوین را در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت. همچنین طرح وقف برای شهدا که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی را دارد در این هفته تشریح و تبیین میشود. در این هفته برای اولین سال نمایندگان دستگاهها و ادارات که در دبیرخانه دائمی دفاع مقدس حضور دارند فعالیت خود را بر اساس روزشمار دفاع مقدس که به آنها اعلامشده است آغاز خواهند کرد. آنها در هرماه یک عملیات، یک شهید محوری و یک جانباز را برای مخاطبین خود در قالب هنر معرفی خواهند کرد که این طرح در طول سال اجرا میشود و تنها به هفته دفاع مقدس اختصاص ندارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار