عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

اهتمام سران قوا برای ساماندهی وضعیت اجاره بهای مسکن

آرامی گفت: هم مجلس و هم سران قوا در تلاش هستند که بحث اجاره بهای مسکن را سریعاً سازمان‌دهی کنند.
کد خبر: ۵۳۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 23June 2022

اهتمام سران قوا برای ساماندهی وضعیت اجاره بهای مسکن

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «منصور آرامی» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه افزایش سقف ۲۵ درصدی اجاره بهای مسکن مصوبه سران قوا است، اظهار داشت: این مصوبه در دولت قبل به دلیل کرونا تصویب شد که بر اساس آن افزایش کرایه خانه‌ها بیشتر از ۲۵ درصد نباشد، اما اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه مصوبه دولت در جلسه هفته جاری سران قوا به تصویب رسید، افزود: با توجه به این مصوبه مقرر شد افزایش اجاره بهای در تهران بیشتر از ۲۵ درصد و در شهرستان‌ها بیشتر از ۲۰ درصد نباشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این نکته که قانون اجاره بهای مسکن و موضوع ساماندهی آن در دستور کار مجلس بود، گفت: دولت هیچ لایحه‌ای در این راستا به مجلس ارائه نکرده، اما مجلس طرحی را تدوین کرده که دوفوریت آن به تصویب وکلای ملت رسیده و به کمیسیون عمران و برخی کمیسیون‌ها مثل کمیسیون قضایی آمده است تا وارد جزئیات شوند و این مسئله در حال بررسی است.

آرامی با بیان اینکه در مصوبه سران قوا اینگونه مطرح شده که این مصوبه تا زمان تصویب طرح مجلس اجرا شود، بیان داشت: این طرح طی هفته آینده از کمیسیون‌ها به صحن خواهد آمد و نتیجه آن ملاک اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: هم مجلس و هم سران قوا در صدد این هستند که بحث اجاره بهای مسکن را سریعاً سازمان دهی کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار