وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

موزه دفاع مقدس آبادان نمادی از رفتار وحشیانه صدام با حمایت استکبار جهانی است

ضرغامی گفت: این موزه نمادی از رفتار وحشی گرانه صدام است که در جنگ تحمیلی مورد حمایت استکبار جهانی بود.
کد خبر: ۵۳۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ - 23June 2022

موزه دفاع مقدس آبادان نمادی از رفتار وحشیانه صدام با حمایت استکبار جهانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «عزت الله ضرغامی» وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که برای سفری دو روزه وارد خوزستان شده امروز (پنجشنبه) در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان اظهار داشت: این موزه نمادی از رفتار وحشی گرانه صدام است که در جنگ تحمیلی مورد حمایت استکبار جهانی بود.

وی افزود: آبادان واقعا مظلوم واقع شده است به خصوص موزه دفاع مقدس که با وجود پالایشگاه و منطقه آزاد اروند متاسفانه از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این مکان یک میراث است تا مردم با بازدید از آن بدانند در جنگ چه گذشته است، گفت: رشادت رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس باید به نسل جوان انتقال یابد.

ضرغامی بیان کرد: این مکان در موقعیت مناسبی قرار دارد که با زحمات سپاه و پالایشگاه به موزه دفاع مقدس تبدیل شده است.

وی افزود: برای جذب گردشگر در این موزه نیاز به سرمایه گذار است ضمن اینکه اسکله خوبی در این مکان وجود دارد که به دنبال مجوزهای لازم از ستادکل نیروهای مسلح برای راه اندازی آن هستیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: راه اندازی اسکله تفریحی در این مکان می تواند به ظرفیت گردشگری منطقه اضافه کند ضمن اینکه یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس نیز زنده خواهد شد.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان با ۲۷ هکتار مساحت در منطقه بِریم یکی از مکان‌های منحصر به فرد و دست نخورده سال‌های دفاع مقدس است که در حاشیه اروندرود قرار دارد.

طبیعی ترین موزه دفاع مقدس کشور در آبادان به دلیل همجواری با اروند، وسعت، تنوع موضوع، مکان و ادوات نظامی، آثار و ساختمان های دست نخورده دوران دفاع مقدس، منطقه صفر مرزی و در تیررس بودن دشمن به خوبی بیانگر هجوم همه جانبه نیروهای متجاوز بعثی عراق به ایران و دفاع هشت ساله مردم بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار