مادر شهید «پاکزاد» به فرزند شهیدش پیوست

مادر شهید «عبدالحسین پاکزاد» دعوت حق را لبیک گفت.
کد خبر: ۵۳۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ - 24June 2022

مادر شهید «عبدالحسین پاکزاد» به فرزند شهیدش پیوستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، «هما اتابیکی» مادر شهید امیر «عبدالحسین پاکزاد» به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این مادر شهید بزرگوار، امروز (جمعه) با حضور مردم قدرشناس و شهیدپرور  و فرماندهان نیرو‌های مسلح استان  ساعت ۱۱ صبح تشییع و در جوار مزار فرزند شهیدش در قطعه والدین باغ فردوس  شهر کرمانشاه خاکسپاری شد. مراسم سومین روز درگذشت وی نیز در روز شنبه ۴ تیرماه ساعت ۱۵ الی ۱۸:۳۰ در تالار امام حسین (ع) واقع در چهارراه هلال احمر شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، شهید عبدالحسین پاکزاد در روز عید سال ۱۳۴۰ در شهرستان کنگاور از توابع شهرستان کرمانشاه چشم به جهان گشود. پس از سپری کردن تحصیلات اولیه در مدارس مدائن ـ اردشیر بابکان و اخذ مدرک دیپلم خود از دبیرستان مکرم امام خمینی (ره) کرمانشاه از طریق شرکت در کنکور ورودی دانشکده افسری در تاریخ ۱۳۵۸/۱۱/۲۲ به عنوان اولین نیرو‌های گزینش شد و پس از انقلاب دانشکده افسری به استخدام ارتش درآمد.

پس از سپری کردن دوره سه ساله دانشکده در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۲۲ به درجه ستوان‌دومی نائل و پس از طی موفقیت‌آمیز دوره مقدماتی رسته زرهی در شهر شیراز در تاریخ ۱۳۶۲/۰۶/۱۳ به مرکز آموزش زرهی اختصاص یافت و به‌عنوان استاد موتوری در دانشکده زرهی انتصاب یافت.

وی سپس در تاریخ ۱۳۶۴/۱۰/۰۱ بنا به درخواست خود از مرکز آموزش زرهی به لشکر ۸۱ منتقل و در گردان ۲۸۵ تانک تیپ ۲ زرهی به‌عنوان فرمانده دسته مشغول به خدمت شد و از ابتدای حضور تا زمان شهادت در مناطق عملیاتی غرب کشور حضوری فعال داشت. وی تمام مدت در مناطق عملیاتی حضور داشت و در مشاغل دیگر از جمله فرمانده گروهان دوم تانک همان یگان خدمت کرد.

سرانجام، وی در تاریخ ۱۳۶۵/۰۲/۰۲ بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی در عملیات ابو قریب، زبیدات، پای چپ وی قطع و به علت شدت خونریزی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای باغ فردوس کرمانشاه آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار