امام جمعه ساری:

قوه قضائیه با احتکار و گرانفروشی برخورد کند

«محمدی لائینی» گفت: قوه قضائیه در روان کردن تولید، برطرف کردن موانع تولید، برخورد با احتکار، گرانفروشی و هرج و مرج نقش دارد.
کد خبر: ۵۳۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ - 24June 2022

قوه قضائیه با احتکار و گرانفروشی برخورد کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» امام جمعه ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد (ع) و بیان اینکه عبد شکور باشیم تا نعمت‌های خدا ادامه داشته باشد، اظهار داشت: انقلاب، ایمان، نعمت‌های مادی و معنوی از نعمت‌ها هستند و باید به سبب این داشته‌ها خدا را شکر کنیم.

وی با بیان اینکه زلزله در افغانستان باعث تأسف و تأثر شده است و تأسف و تسلیت خودمان را اعلام می‌داریم، افزود: جمهوری اسلامی کمک‌هایی را ارسال کرده است و باید با انسان‌های گرفتار همدردی کرد و حق همسایگی را به جا بیاوریم.

محمدی لائینی با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر، بیان داشت: افزود: قبل از ورود آمریکا در افغانستان مواد مخدر می‌کاشتند و با ورود آمریکا ۵۰ برابر بیشتر شد و آمریکا به دنبال سیاست ضدبشری و سیاست استعماری خود است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه نتیجه سیاست‌های غلط و فزونی مواد مخدر آسیب‌هایی دیدیم و طی چهار دهه شهدایی تقدیم شده است، گفت: عملا در این زمینه عقب ماندگی مشاهده می‌کنیم و آسیب‌ها زیاد است و نباید اینگونه باشد.

وی عنوان کرد: اگر یک نفر به اعتیاد گرفتار شود مثل این است که تمام بشریت از بین رفت و احیای یک نفر همانند این است که تمام بشریت را احیا کردیم.

محمدی لائینی، ترور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششم تیر و انفجار حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ یار باوفایش را از نمونه‌های جنایت منافقین کوردل عنوان کرد و ادامه داد: امروز منافقین در دامن کشور‌های سلطه هستند و ۱۷ هزار ترور کور در این کشور انجام دادند.

امام جمعه ساری، دزدی اطلاعات، استراق سمع، جاسوسی، تحریک آمریکا و کشور‌های غربی برای فشار به کشور برای تحریم بیشتر را از دیگر جنایت‌های امروز منافقین برشمرد و خاطرنشان کرد: منافقین مدعی حقوق بشر هستند و با پول و امکانات کشور‌های غربی بر علیه ملت جنایت می‌کنند.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تقدیر از این مجموعه تصریح کرد: قوه قضائیه در روان کردن تولید و به جریان انداختن آن، برطرف کردن موانع تولید، نظارت بر بازار و برخورد با احتکار و گرانفروشی و هرج و مرج در بازار نقش دارد و باید در این شرایط نظارتش را بر بازار بیشتر کند.

محمدی لائینی گفت: همچنین انتظار داریم با انحصار‌ها مبارزه کند و در مبارزه با فساد و مفسدان و تجاوز به منابع طبیعی و انفال و جنگل‌ها مسئولیت دارد و باید نظارت و برخورد جدی داشته باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امروز جریان تجاوز به منابع طبیعی از غرب مازندران به شرق رسیده است، بیان داشت: قوه قضائیه نباید اجازه بدهد عرصه طبیعت و انفال عرصه سوءاستفاده و تجاوز باشد و در تبدیل و تغییر کاربری‌های کشاورزی به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها