پدر شهید «حامد جوانی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

درس شهید «جوانی» برای نسل امروز بصیرت است

پدر شهید «حامد جوانی» گفت: درس شهید «جوانی» برای جوانان این است که باید بصیرت داشته باشند و دوست و دشمن را بشناسند.
کد خبر: ۵۳۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۱ - 26June 2022

«جعفر جوانی» پدر شهید مدافع حرم «حامد جوانی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، درباره خصوصیات اخلاقی این شهید والامقام اظهار داشت: حامد به حق‌الناس بسیار حساسیت داشت؛ ما در مجتمعی در شهر سهند زندگی می‌کردیم و حامد که نظامی بود دیروقت به خانه برمی‌گشت. نگهبان مجتمع به من می‌گفت آقاحامد شب که می‌آید همیشه ماشینش را بیرون مجتمع پارک می‌کند و می‌گوید اگر این وقت شب ماشین را داخل بیاورم و بخواهم پارک کنم، ممکن است سر و صدای من باعث آزار بقیه شود و این ظلم به دیگران است.

وی افزود: ما در طبقه چهارم ساکن بودیم و حامد وقتی شب‌ها به خانه می‌آمد از آسانسور استفاده نمی‌کرد؛ می‌گفت آن وقت شب سر و صدای آسانسور باعث مزاحمت به دیگران می‌شود. حتی یک بار در پادگان پایش مجروح شده بود اما بازهم با آسانسور بالا نمی‌آمد.

پدر شهید «جوانی» در پاسخ به این سوال که درس این شهید والامقام برای نسل جوان چیست، گفت: اول اینکه باید بصیرت داشته باشند و دوست و دشمن را بشناسند؛ به قول شهید «همت» توپخانه دشمن به هر سمت بود، بدانید طرف خودی همان طرف است.

وی افزود: جوانان نباید رهبر معظم انقلاب را تنها بگذارند؛ باید با بصیرت، راه ایشان را دنبال کنند. برای این نظام، خون‌های زیادی داده شده است، نباید آن را به سادگی از دست بدهند. امروز دشمن در حال تخریب مسئولان خدوم نظام و انقلاب است و جوانان نباید فریب تبلیغات دشمن را بخورند.

پدر شهید «جوانی» تاکید کرد: همچنین جوانان باید به نماز اول وقت بها بدهند. حامد همیشه به نماز اول وقت حساس بود. در قرآن کریم هم نماز عامل بازدارنده از زشتی‌ها و منکر بیان شده است.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها