نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

دستگاه قضا باید روش شهید بهشتی را به یک فرهنگ تبدیل کند

آیت‌الله عابدینی گفت: دستگاه قضایی باید با تأسی از روش شهید بهشتی قیام مردم به قسط و عدل را به یک فرهنگ تبدیل کند.
کد خبر: ۵۳۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 25June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در قزوین‌ امروز در دیدار با رئیس‌ کل دادگستری، دادستان و مدیران دستگاه قضایی استان که در دفتر امام جمعه صورت گرفت اظهار داشت: دستگاه قضا باید با تأسی از روش شهید بهشتی قیام مردم به قسط و عدل را به یک فرهنگ تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در انجام تکالیف نباید ترسی به دل راه دهیم، اضافه کرد: این سم‌پاشی‌ها مانند هاله‌ای هستند که وقتی کنار می‌روند می‌بینیم که آرامش و امنیت در جامعه برقرار است و احساس امنیت روز به روز در مردم بیشتر می شود که نتیجه آن افزایش روزافزون اعتماد عمومی به قوه قضائیه و قضات خدوم دستگاه قضاست.

عابدینی حق و عدل را مطلوب نظام اسلامی دانست و ادامه داد: خیلی‌وقت‌ها با اجرای قانون استیفای حق اتفاق نمی‌افتد و عدالت جاری نمی‌شود. بنابراین عملکرد دستگاه قضایی باید طوری باشد که قانون، حق و عدل در طول هم اجرا شوند و احقاق حق تحت‌الشعاع اجرای قانون قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قضاوت باید جزو مشاغل سخت محسوب شود، گفت: از آنجایی که کار قضاوت فقط محدود به زمان کار اداری نیست و شبانه‌روز قضات را درگیر می‌کند، بنابراین باید در ردیف مشاغل سخت آورده شود.

عابدینی با ذکر اینکه حق، عدالت و قانون همه در پناه دین و شریعت اسلامی هستند، افزود: اجرای عدالت به قدری سخت است که گاهی‌ اوقات حتی اگر قاضی بر مبنای شواهد و مدارک هم حکم دهد، امکان دارد حکم او حق را اقامه نکند.

وی ادامه داد: بنابراین قضات ما باید بر اساس سیره و سنت نبوی عمل کنند و تلاش کنند تا در صدور احکام تا جای ممکن به اجرای حق و عدالت نزدیک شوند و اگر قانون کمبودهایی دارد، باید با تعامل قوای قضائیه و مقننه برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار