نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

توجه به قوه قضائیه، توجه جدی به حوزه حق، عدالت و قانون است

آیت‌الله «صفایی بوشهری» گفت: توجه به قوه قضائیه توجه جدی به حوزه حق، عدالت و قانون بوده و نظارت، حراست و حفاظت از این قوه و افراد آن، یک کار اساسی و استراتژیک است.
کد خبر: ۵۳۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ - 25June 2022

توجه به قوه قضائیه توجه جدی به حوزه عدالت و قانون استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، ظهر امروز (شنبه) در دیدار با اعضای شورای قضائی استان که به‌مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت، اظهار داشت: در قوه قضائیه باید بر روی پروژه پیشگیری و تقلیل ارجاع پرونده به منظومه داخل قوه قضائیه، به‌طور ویژه نگاه شود.

وی بر لزوم تلاش برای کاهش وقوع جرایم تاکید کرد و گفت: حجم پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه در کشور بسیار بالاست و اگر پیشگیری نشود، این مسئله رو به افزایش خواهد بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در زمینه پیشگیری باید تمامی نهادهای مرتبط با این حوزه فعال شوند، تأکید کرد: طی نشستی تخصصی، جرایم موجود در استان شناسایی، اولویت‌بندی، سپس طرح پیشگیرانه از آن‌ها تنظیم و به تمامی نهادهای مرتبط ابلاغ شود.

وی با اشاره به ضرورت هوشمندسازی قوه قضائیه، افزود: باید به سمت قوه قضائیه الکترونیک و هوشمند برویم و اگر این کار صورت بگیرید، زمان بسیار زیادی در مدت زمان دادرسی تقلیل خواهد یافت و خطای انسانی نیز کم خواهد شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به ساخت مجتمع قضائی در بوشهر، ساخت این مجتمع را کاری بسیار خوب توصیف کرده و اظهار داشت: در رابطه با زیرساخت‌های مرکز استان و شهرستان‌ها، این نهضتی که شروع شده یک نهضت بسیار مبارکی است.

وی ادامه داد: باید همه کمک کنند و در مرکز استان و شهرهایی که نیاز است، زیرساخت‌ها، ساختمان‌ها و تجهیزات مورد نیاز به شکل بسیار استاندارد تأمین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه قوه قضائیه یک عیار کامل برای عدالت‌محوری یک نظام در عرصه‌های حکمرانی است، افزود: این خیلی مهم است که قوه قضائیه در یک نظام حکمرانی، نشان تمام‌عیار عدالت الهی آن نظام سیاسی باشد و این مسئولیت خیلی سنگینی است؛ به همین جهت همیشه قوه قضائیه متصل به سلسله ارتباط با نظام الهی بوده است.

وی تصریح کرد: توجه به قوه قضائیه توجه جدی به حوزه حق، عدالت و قانون بوده و نظارت، حراست و حفاظت از این قوه و افراد آن، یک کار اساسی و استراتژیک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار