مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

موزه دفاع مقدس لرستان محل بازدید کاروان‌های راهیان نور می‌شود

سرهنگ «رشیدی» گفت: کاروان‌های راهیان نور که از استان لرستان عبور می‌کنند، از موزه دفاع مقدس این استان بازدید خواهند داشت و باید در خصوص تامین محتوی باغ موزه و همچنین زیرساخت‌ها، فکر اساسی شود.
کد خبر: ۵۳۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ - 25June 2022

موزه دفاع مقدس لرستان محل بازدید کاروان‌های راهیان نور می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی»مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز (شنبه) در جلسه ستاد راهیان نور استان لرستان، اظهار داشت: اکثر کاروان‌های راهیان نور به منطقه عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند در صورتی‌که رزمند گان لرستانی در عملیات‌های شمال غرب کشور مانند حاج عمران کربلای 10 و بیت المقدس4 نقش مهمی داشتند.

وی افزود: تعداد زیادی از رزمندگان لرستانی در منطقه‌ی شمالغرب کشور به شهادت رسیدند در صورتی‌که هیچ یادمانی برای این شهدای گرانقدر در آنجا وجود ندارد.

رشیدی گفت: در عملیات حاج عمران استان لرستان 294 شهید و 950 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و تیپ57 سپاه لرستان، منهدم شد ولی متاسفانه امروزه در آن منطقه هیچ اسمی از استان لرستان وجود ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به رایزنی و در خواستی که از ستاد کل راهیان نور برای نصب المانی به یاد شهدای لرستانی در سردشت و پیرانشهر داشته اند، تصریح کرد: باید قبل از نصب المان زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور منطقه شمال غرب کشور باید چهار روزه باشد، عنوان کرد: در عملیات‌های شمالغرب کشور نیز از همه اقشار مانند فرهنگیان و دانش آموزان لرستانی حضور داشته اند ولی المانی به یاد آنها در آن منطقه نیست.

رشیدی لرستان با اشاره با اردوگاه فرهنگی شهید بهشتی شهرستان خرم آباد، افزود: استان لرستان به عنوان محل عبور کاروان‌های راهیان نوردر بسیاری از استان‌های کشور است که برای ساعاتی در اردوگاه شهید بهشتی اطراق می‌کنند که باید زیر ساخت‌ها فراهم باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره با افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان در آینده نزدیک گفت: کاروان‌های راهیان نور که از این استان عبور می کنند، از موزه دفاع مقدس لرستان بازدید خواهند داشت و باید در خصوص تامین محتوی باغ موزه و همچنین زیرساخت فکر اساسی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها