معاون استاندار همدان:

متولیان ستاد اربعین، امنیت زائران حسینی را در اولویت قرار دهند

«رضانیا» گفت: متولیان ستاد اربعین و روسای کمیته‌ها باید همه همت و تلاش خود را برای فراهم کردن امنیت و سلامت زائران حسینی به کار‌ گیرند.
کد خبر: ۵۳۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ - 25June 2022

متولیان ستاد اربعین، امنیت زائران حسینی را در اولویت قرار دهندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «حسن رضانیا» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان امروز (شنبه) در جلسه ستاد اربعین حسینی استان، که‌ با حضور کلیه اعضا برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج میلیون ایرانی در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند.

وی افزود: متولیان ستاد اربعین و روسای کمیته‌ها باید همه همت و تلاش خود را برای فراهم کردن امنیت و سلامت زائران حسینی به کار‌ گیرند.

رضانیا گفت: با وجود پیش‌بینی افزایش استقبال از این پیاده‌روی اربعین، امکانات و ظرفیت حمل و نقلی استان مشخص و محدود است.

وی بیان داشت: با توجه به افزایش قیمت اقلام به خصوص مواد غذایی، احتمال فراهم نبودن زمینه‌پذیرایی و سرویس‌دهی به زائران در ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها بیش از ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده وجود دارد.

معاون سیاسی استاندار همدان افزود: احتمال می‌رود در این شرایط و برای رعایت اصل تامین امنیت و سلامت، ستاد اربعین کشور محدودیت‌هایی برای اعزام زائران ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: فعال شدن کمیته فرهنگی و آموزشی، توجه به راهبرد‌ها و سیاست‌ها، توجه به مسایل فرهنگی در کاروان زیارتی بانوان، احترام به حاکمیت دولت عراق، تکریم مردم عراق و حفظ حریم و مرجعیت عراق، مورد تاکید است.

رضانیا ابراز داشت: دشمن برای به انحراف کشاندن نقاط قوت این کشور از‌جمله اربعین حسینی، با ایجاد اختلاف‌های قومی و قبیله‌ای، برنامه‌ریزی کرده، که کمیته فرهنگی و آموزش باید به این مهم توجه داشته باشد.

وی در بخش یدیگر از سخنانش عنوان کرد: بعد از دو سال توقف، صبح امروز نخستین پرواز حجاج از فرودگاه همدان به خانه خدا با تلاش مجدانه استاندار همدان برقرار شد. هم‌اینک فرودگاه همدان به ایستگاه پروازی حجاج همدان و کردستان تبدیل شده است.

در پایان این جلسه، احکام کمیته‌های ستاد اربعین صادر و تقدیم روسای آن‌ها شد. این کمیته‌ها شامل امنیتی و انتظامی، زیرساخت، ارزیابی و عملکرد، ثبت نام و اعزام، فرهنگی و آموزش، بهداشت و درمان، اطلاع‌رسانی و مستند‌سازی، حمل و نقل و سوخت، امداد و نجات، هماهنگی و پشتیبانی، کمیته اطلاعات و کمیته عتبات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار