مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد؛

آمادگی اعزام ۱۱۰ گروه جهادی تخصصی برای کمک به مردم زلزله‌زده افغانستان

سردار زهرایی گفت: بسیج سازندگی آمادگی دارد رای خدمت‌رسانی به مردم زلزله زده شهر «خوست» افغانستان، ۱۱۰ گروه جهادی تخصصی را به این منطقه اعزام کند.
کد خبر: ۵۳۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ - 26June 2022

آمادگی اعزام ۱۱۰ گروه جهادی تخصصی برای کمک به مردم زلزله زده افغانستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج کشور با اشاره به وقوع زلزله ۶.۱ ریشتر در حوالی شهر «خوست» کشور افغانستان و کشته و زخمی شدن بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم شریف این کشور، از آمادگی گسترده گروه‌های جهادی در سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به مردم این منطقه از کشور افغانستان خبر داد و اظهار داشت: در مرحله اول ۱۱۰ گروه جهادی تخصصی با تجربه درخشان در خدمت رسانی در سیل و زلزله در حوزه‌های امداد و نجات، پزشکی، عمرانی و خدمت رسانی در دستور کار است و باقی گروه‌های جهادی هم در مراحل بعد اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی وزارت کشور برای حضور جهادگران افزود: به محض انجام اقدامات لازم توسط دستگاه دیپلماسی کشور این جهادگران در کمترین زمان ممکن اقدامات خدمت رسانی خود را شروع خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به این که حین و بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه اخیر در کشورمان گروه‌های جهادی واکنش سریع و تخصصی تشکیل و آموزش دیده اند.

این زلزله بامداد روز چهارشنبه یکم تیر در ۴۴ کیلومتری شهر «خوست» کشور افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داد که آخرین آمار حاکی از افزایش تلفات زلزله به بیش از ۱۵۰۰ کشته و بیش از دو هزار زخمی خبر می‌دهد؛ همچنین دسترسی به مناطق زلزله‌زده بسیار دشوار است و به ابزار ویژه نیاز دارد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها