معاون اجرایی ارتش:

دستاورد‌های انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود

امیر سرتیپ محمودی گفت: پیروزی انقلاب و حفظ آرمان‌های آن با شهادت، جانفشانی و ایثار ملت مؤمن و ولایتمدار ایران اسلامی به دست آمده و تداوم یافته که لازم است دستاورد‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای نسل جوان امروز تبیین شود.
کد خبر: ۵۳۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ - 26June 2022

دستاورد‌های انقلاب باید برای نسل جوان تبیین شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی»، معاون اجرایی ارتش صبح امروز (یکشنبه) در مراسم صبحگاه عمومی ستاد ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی از جمله شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان که در حادثه هفتم تیرماه سال ۶۰ به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند، اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خار چشمی برای دشمنان قسم خورده انقلاب بود که از همان بدو شکل گیری برای انحلال آن، دست به هر اقدامی از جمله ترور شخصیت‌های برجسته کشورمان زدند.

وی با تجلیل از یاد و خاطره شهید سپهبد قرنی به عنوان نخستین شهید ترور بعد از انقلاب، افزود: ارتش در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره برای دفاع از آرمان‌های امام (ره) و نظام مقدس اسلامی در خط مقدم نبرد با دشمنان حضور داشته که جنگ هشت ساله شاخص مهمی برای این حضور و همراهی است.

معاون اجرایی ارتش حوادث تیر ماه که مهم‌ترین آن شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان است را از مهم‌ترین و تلخ‌ترین حوادث دوران انقلاب نامید و خاطرنشان کرد: دشمن به خیال خام خود با شهادت نخبگان و چهره‌های سرشناس سعی در انحلال نظام داشت، غافل از اینکه فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری ریشه‌های نظام و انقلاب ما را مستحکم‌تر کرد.

وی آزادسازی شهر مهران را از دیگر رویداد‌های مهم این ایام خواند و گفت: شهر مقاوم مهران در طول جنگ بار‌ها مورد تجاوز و تهاجم دشمن قرار گرفت، اما با مقاومت، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام به ویژه ارتشیان غیور، هیچ‌گاه تسلیم نشد و سرانجام این شهر مقاوم در شب نهم تیرماه سال ۶۵ از اشغال دشمن بعثی در آمد.

امیر محمودی در ادامه خطاب به جوانان به‌ویژه سربازان حاضر در مراسم گفت: پیروزی انقلاب و حفظ آرمان‌های آن با شهادت، جانفشانی و ایثار ملت مومن و ولایتمدار ایران اسلامی به دست آمده و تداوم یافته است که لازم است دستاورد‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای نسل جوان امروز تبیین شود.

وی افزود: دشمن امروز با استفاده از ابزار به‌روز و با بهره‌گیری از رسانه‌های مختلف و در فضای رسمی و مجازی تلاش گسترده‌ای را برای مقابله با نظام اسلامی انجام داده که باید در برابر همه این هجمه‌ها هوشمندانه عمل کرد.

در این مراسم از سرلشکر شهید «حسن هداوند میرزایی» به‌عنوان شهید هفته یاد شد. این شهید والامقام که جمعی لشکر ۲۳ نوهد بوده و دوره‌های مختلف رزمی و تکاوری را طی کرده بود با شروع جنگ تحمیلی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد و در عملیات‌های ویژه رزمی و شناسایی محور‌های سلماس، آبادان، خرمشهر، ایلام، گیلان غرب و... حضوری فعال داشت و بازپس گیری محور‌های کله قندی، اسحاق و میمک از افتخارات حضور وی در مناطق عملیاتی بود.

این شهید والامقام در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس چندین روز مردانه جنگید و به همراه نیروهایش گامی مهم در پیروزی این عملیات غرورآفرین برداشت. در تاریخ دوم خردادماه ۱۳۶۱ و تنها یک روز مانده به آزادی خرمشهر، پس از یک نبرد سخت در منطقه شلمچه، از ناحیه کتف مجروح شد و به اسارت دشمن بعثی درآمد.

شهید هداوند میرزایی در ۲۵ تیرماه ۱۳۶۹ در اسارت و دور از وطن، به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در سال ۱۳۸۱ به کشور بازگردانده شد و طی یک مراسم باشکوه و با حضور آحاد مردم قدرشناس، در قبرستان امامزاده موسی (ع) روستای خلیل‌آباد از توابع شهرستان پاکدشت به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها