تداوم واکنش‌ها به حملات علیه میادین نفت و گاز اقلیم کردستان عراق

دبیرکل گردان‌های امام علی (ع) عراق گفت: حمله به میادین نفت و گاز در اقلیم کردستان عراق، اقدامی خرابکارانه با هدف ضربه زدن به زیرساخت‌های اقتصادی عراق است.
کد خبر: ۵۳۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ - 26June 2022

تداوم واکنش‌ها به حملات به میادین نفت و گاز اقلیم کردستان عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شفق‌نیوز، «شبل الزیدی» دبیرکل گردان‌های امام علی اظهار داشت: حمله به میادین نفت و گاز در اقلیم کردستان عراق، اقدامی خرابکارانه با هدف ضربه زدن به زیرساخت‌های اقتصادی عراق است.

الزیدی در توئیتی نوشت: حمله به میادین نفتی و شرکت‌های طرف قرارداد با دولت مرکزی و فعال در عراق، اقدامی خرابکارانه به شمار می‌رود که زیرساخت‌های اقتصادی کشور را هدف گرفته است و این اقدامات از عراق این تصویر را نشان می‌دهد که کشوری غیرمناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران است. به سادگی نباید از کنار این حملات گذشت و به محکوم کردن آن بسنده کرد، بلکه باید عاملان آن را به عنوان خرابکاران و ضربه‌زنندگان به بیت‌المال مورد پیگیرد و بازخواست قرار داد.

همچنین هیئت هماهنگی مقاومت عراق متشکل از گروه‌های مسلح ضد اشغالگری در بیانیه‌ای با محکوم کردن حملات راکتی به چاه‌های نفت و گاز در اقلیم کردستان عراق، این اقدام را تلاشی در راستای ایجاد ناامنی در شرایط خاص کنونی عراق و تهدید‌های امنیتی متوجه آن می‌داند.

این بیانیه تصریح می‌کند: ما بر این باوریم که آنچه در عملیات‌های هدف قرار دادن شرکت‌ها (موسسات انرژی سرمایه‌گذار) در استان سلیمانیه رخ داد اقدامی تخریبی است که دست‌های خارجی دشمن ملت عراق پشت آن قرار دارد و هدف از آن، تخریب تلاش‌های جاری برای خروج کشور از بحران فعلی است.

پیش از این هم سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق (کتائب حزب الله) گروه‌های مرتبط با دستگاه اطلاعاتی ترکیه را عامل حمله به چاه‌های نفت در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد.

«جعفر الحسینی» سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: طبق داده‌های اطلاعاتی و امنیتی، گروه‌های خودسر ساکن طوزخورماتو که با دستگاه اطلاعات ترکیه در ارتباط هستند دست به بمباران چاه‌های نفت و گاز در اقلیم کردستان می‌زنند. از برداران حشدشعبی می‌خواهیم عوامل دخیل در این اقدام را مورد پیگرد قرار داده و آن‌ها را برای مجازات عادلانه به دست عدالت بسپارند.

میدان گازی در بخش چمچمال استان سلیمانیه عراق روز شنبه برای سومین بار طی ۷۲ ساعت گذشته مورد حمله راکتی قرار گرفت.

این حملات با چهار راکت ۱۰۷ میلیمتری صورت گرفت و شرکت دانه گاز امارات در منطقه چمچال استان سلیمانیه هدف این حملات بود.

عصر روز جمعه نیز تاسیسات شرکت دانه گاز در شمال عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت. شرکت اماراتی دانه گاز عصر چهارشنبه گذشته نیز هدف حمله قرار گرفته که طبق بیانیه‌های رسمی خسارت چندانی درپی نداشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها