مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

عدم هماهنگی در چاپ کتب دفاع مقدس، باعث موازی کاری می‌شود

سرهنگ «رشیدی» با بیان اینکه عدم هماهنگی در چاپ کتب دفاع مقدس باعث موازی کاری می‌شود، گفت: وظیفه بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است و بایستی هر کتاب دفاع مقدسی که چاپ می‌شود، مورد تایید شورای علمی- ادبی دفاع مقدس باشد.
کد خبر: ۵۳۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴ - 26June 2022

عدم هماهنگی در چاپ کتب دفاع مقدس لرستان باعث موازی کاری می‌شود

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و مسئول کمیته اسناد کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت:

کمیته اسناد کنگره شش هزار و ۵۴۴ شهید استان لرستان تا کنون ۴۲ درصد پیشرفت کار داشته است.
 
وی با اشاره به موانع عدم پیشرفت فعالیت‌های کمیته اسناد کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید استان لرستان در ماه‌های اخیر، افزود:
 
در سال گذشته با مدیران اجرایی لرستان، جلسات متعددی در راستای گردآوری اسناد دفاع مقدس برگزار کردیم که با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و جابه جایی مدیران، کار گردآوری اسناد هشت سال دفاع مقدس در ادارات با وقفه مواجه شد.
 
رشیدی با بیان اینکه تاکنون اسناد دوران جنگ تحمیلی نیرو‌های مسلح استان لرستان را گردآوری نکرده‌ایم، گفت: بعضی از دستگاه‌ها و ادارات، مانند بنیاد شهید و جهاد کشاوری همکاری خوبی در این زمینه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان داشته‌اند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با گلایه مندی از کمیته تالیفات کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید استان لرستان تصریح کرد: برخی از کمیته‌ها، اقدام به رونمایی از کتاب می‌کنند در صورتی‌که هیچ نظارتی بر چاپ و نشر آن کتاب‌ها نشده است.
 
وی با بیان اینکه عدم هماهنگی در چاپ کتب دفاع مقدس لرستان باعث موازی کاری می‌شود، افزود: وظیفه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است و بایستی هر کتاب دفاع مقدسی که چاپ می‌شود، مورد تایید شورای علمی- ادبی  دفاع مقدس باشد.
 
رشیدی گفت: یادمان‌های شهدا، از اماکن مقدس و معنوی هستند در ساخت و جانمایی این یادمان‌ها باید به همه جوانب امر توجه کرد.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان به دانشنامه دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و گفت: تفاوت دانشنامه با سایر گونه‌های پژوهشی، اسنادی، ادبی و هنری دفاع مقدس، جامعیت و ماندگاری  آن است.
 
وی گفت: از طریق دانشنامه دفاع مقدس ما می‌توانیم مظلومیت شهدا و رزمندگان را به نسل جوان و نسل‌های آینده برسانیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها